30-08-2012, 10:22 AM
Kalle Skrev:Jeg ved, at Hingelberg i Aarhus har været i dialog med IWC om at være forhandler for et års tid siden! Problemet lå i, at de skulle købe en 20-25 modeller med repræsentanter fra hele linien dvs også de helt dyre IWC'er... og de var bange for, at de ville brænde inde med dem og i så fald, at de skulle sælges ud med store rabatter...Faurschou Skrev:Og ellers er markedet for IWC nok en anelse begrænset i Jylland set ift. København, især pga. turismen. Desuden tror jeg at det er op til urmagerne selv, om de vil blive forhandler af et givent mærke. Er der en som kan bekræfte min formodning?Hvis ikke der er varer på hylderne, sælger man sjældent ret meget. Det kunne jo være at der ville blive solgt IWC i det STORE Jylland hvis man havde muligheden. Den med forhandlernes vilje har jeg hørt om. Man kan ikke bare lige få lov til at handle med IWC. Ellers havde flere forhandlere nok gjort det for længe siden. Jeg kan da komme i tanke om 3-4 urmagere i Jylland som sikkers havde IWC i skabene hvis de måtte.
PS: Om det er et spørgsmål om, at man skal have et "varelager" af en vis størrelse, er jeg lidt usikker på, men det kunne tyde på det. Det afholder sikkert flere urmagere fra at handle med IWC. Det koster jo mange penge at have et større antal dyre ure på lager.
Simon Hedegaard

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)