31-08-2012, 06:56 PM
En lidt anderledes historie, jeg faldt øjeblikket for mit Tag Heuer da jeg så det. Det var nærmest kærlighed ved første blik. Det var mit første ur i den klasse og derfor var jeg meget i tvivl om jeg ville købe det eller ej. Jeg ville havde købt det før jul, men ventede lidt og smed det for sjovt på ønskelisten. Utroligt nok fik jeg så et ur - desværre ikke det jeg ønskede mig. Grunden til dette er følgende: Jeg kunne få 10-13% på uret da jeg ville købe det, og det var tæt på være nok fordi jeg simelthen havde et chrush på uret.
Mine forældre gik så ind og spurgte, og de talte om mig da sælgeren godt kunne huske mig. Meget mærkeligt ville butikken så ikke give mine forældre de 10% rabat. Det ville han kun til mig? Det endte så med jeg byttede det ur jeg fik af mine forældre, og smed de resterende penge oven i for få det andet.
Men hvis jeg skal købe uret fra nyt, så skal der virkelig være en rabat at hente. Hvis et ur fra nyt koster 20k, har jeg intet imod købe et lidt brugt - lad os sige 1-2 år gammelt og så spare 5-7k. Såfremt uret er i den stand det skal være.
Pt kigger jeg kun efter brugte ure. En krone sparet, en krone tjent.
Mine forældre gik så ind og spurgte, og de talte om mig da sælgeren godt kunne huske mig. Meget mærkeligt ville butikken så ikke give mine forældre de 10% rabat. Det ville han kun til mig? Det endte så med jeg byttede det ur jeg fik af mine forældre, og smed de resterende penge oven i for få det andet.
Men hvis jeg skal købe uret fra nyt, så skal der virkelig være en rabat at hente. Hvis et ur fra nyt koster 20k, har jeg intet imod købe et lidt brugt - lad os sige 1-2 år gammelt og så spare 5-7k. Såfremt uret er i den stand det skal være.
Pt kigger jeg kun efter brugte ure. En krone sparet, en krone tjent.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)