venus
Jeg er enig i at de er fine nok til prisen - men de kan ikke rigtigt sammenlignes med de originale venus 150 fra Schweiz. Dels er metallet som anvendes ikke samme - dels sker der ikke samme håndfinish af værkerne

Jeg ved ikke, men har meget klar mistanke om, at eks blåede skruer intet har med blåede skruer i den oprindelige opfattelse (varme) men helt enkelt er farvede for at give den illusion.

Gode til prisen. - Det tror jeg meget af det som kommer fra Kina og Rusland er. Jeg har selv rejst meget i Kina (5 gange om året i en længere periode) og besøgt produktioner, og de har god orden i sagerne når det drejer sig om kvalitetskontrol, men materialerne er nu en gang ikke altid i orden - og tiden tillader ikke meget hånd finish, arbejderne er ofte kun relativt kort på hver fabrik (1-2 år oftest max) og miljøet kan være alt fra næsten perfekt til rædsomt.

Jeg ville ikke som samler gå efter en Kinesisk Venus 150 eller russiske pendenter til Valjoux i div. former. Der er gode klassiske ur at få med den
ægte vare - også til priser der kan betales

For en ung mand der bare vil ofre 3000 kr på et ur - og ikke skal samle men bare have et ur - DER er de et alternativ
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
venus - af Speedy - 27-06-2008, 10:41 AM
Re: venus - af GTwatch - 27-06-2008, 10:52 AM
[Intet emne] - af Speedy - 27-06-2008, 11:24 AM
[Intet emne] - af GTwatch - 27-06-2008, 12:15 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 27-06-2008, 02:39 PM
[Intet emne] - af RunesS_phpbb3_import15750 - 27-06-2008, 06:53 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)