24-06-2008, 04:56 PM
Joepete Skrev:Baun, jeg er jo en jydekrejler (det får man efter 6 år i jylland) så tvivler på, at du kan friste med prisen ... *grin*
Ellers hører jeg faktisk gerne fra dig !
Ja, jeg har selv levet de første over 45 år i jylland i Vejle og omegn, så jeg kan fint handle med jyder. Det handler bare om ikke at fortælle hvad man vil have for uret - jyder kan kun regne i afslag og rabatter - prisen er ret underordnet!
Men du har ret... jeg er blevet for gammel til den leg. Jeg prøver at sætte en rimelig pris og selv en del jyder har jeg handlet med på den måde.
Måske skal vi vente med at handle til "Best buy" ikke længere kun handler om lavest pris og mest afslag - men om hvad man faktisk får for pengene.
Men kig over så skal jeg sælge dig en Omega Constellation "mariage" til under 4 K i fin stand! Best buy - kunne det ligne - men det er det ikke - jeg har flere lidt dyrere som er langt bedre køb!
Alle de "gamle rotter" når vi taler Vintage ved godt, at de billige ure ofte skuffer på sigt. Polerede, mariage, franken, usælgelig mærke og dårlig stand - er ofte ved første øjekast "best buy" - mens perfekt stand, sjælden ur, godt mærke og god historie oftest faktisk er dyrere, men alligevel "Best buy"
Som med ejendomme - de der synes dyre (ofte urimelig dyre) ved køb er alligevel dem der stiger mest og ender med at blive den bedste investering!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)