08-06-2008, 10:15 PM
HenrikP Skrev:det har du helt ret i. Velkommen til tråden - jeg har I ET LANG KØRE for de som er med, sagt at 200 meter er det som man må kræve af et ur der skal ud at bade og smådykke. Under det klarer sig, men det er en fjollet risiko at tage når man let når 200 meter uden at blive fattighannover_dk Skrev:Personligt hedder den 300 mtr for mig hvis jeg skal andet end ligge i overfladen eller bruse mig - og faktisk har jeg ikke under +600 m på mig når jeg bader seriøst
vh
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad seriøs badning er for dig, men hvis kravet er +600 meter eller 60 atm, så må du være ude i noget seriøs trimix fra klokke, og så er det seriøs mætningsdykning vi snakker! Respekt..
Hvis ikke, mener jeg det er at skyde gråspurve med kanoner. Det er ok, at sige at man gerne vil have et ur til 1200 meter, eller endog 12000 meter, fordi man syntes det er teknisk fedt, eller man kan lide designet, eller det signal det sender. Men at sige man har det fordi det er nødvendigt, vil jeg mene er noget vrøvl.
Henrik
Jeg skrev:
Hvis vi bare holder fast i at til seriøs badning (som jeg har været i gang med her i week-enden og som inkluderet let dykning - bare 2-4 meter ned med snorkel - hold da op hvor var det fint og rent ved Tisvilde) - der skal vi op på 200 atm Specielt i de gode mærker som er ganske seriøse-
Personligt hedder den 300 mtr for mig hvis jeg skal andet end ligge i overfladen eller bruse mig - og faktisk har jeg ikke under +600 m på mig når jeg bader seriøst
Jeg må vel ha lov til at tilføje hvad jeg selv vælger, og læser man lidt tilbage i tråden ser man vel at der er den årsag at jeg ikke bruger et ur jeg vil teste hvert år, og så regner jeg med at 600 m holder længere = flere år uden skift af pakninger - til "badningen" end det som jeg har som egentligt krav = 200 meter
Mine 600 meter ure (som den der har læst tråden ved) er til 500 kroner og det betaler sig ikke at skifte pakninger årligt (og urmageren ville slå sig på låret) men du holder faktisk nu på 7. år - måske de fra starten er klassificeret til 600 m)
Så vrøvl er det vel kun hvis man ikke gider læse hele tråden, hvilket jeg da har lidt respekt for
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)