her er min bitte samling:)
Ak ak Lex - så fortjener du ikke så meget mere held du Icon_e_smile

Jo man kan sige mere om samlingen, Buran osv. men du skal jo ha nogle billeder betydeligt tættere på og vælge specielle ure ur. Der jo masser at gå efter, så helt let er det ikke.

Ha hele samlingen med til et urmøde, så kan mange sikkert kommentere. Jeg ved ikke hvor i bor, men i nærheden af mig i Lyngby eller Nordsjælland -og sommerhuset - så er i velkomne forbi endag, så kan vi sagtens se lidt på dem.

Mange er sikkert - som du er inde på - fra ca 1955-1970 hvor der var oceaner af Schweizer frabrikker - oftest med "samme værk" fra en række af de store værkfabrikker (ebauche) og så er de ikke det store værd individuelt

Et lille tip til at starte med er at se hvilke der evt måtte hedde "stainless Steel" eller "Acier inox" eller Acier Inoxidable" eller "Stay bright" eller lignende - men UDEN tilføjelsen BACK

Hvis der står stainless steel back så betyder det at bagsiden er stål og så er resten chrom eller forgyldt. Uden BACK som tilføjelse, så tyder det på stål hele vejen igennem (du kan naturligvis også tage nogen fra med 14 K eller 18K for guld)

Chrom urene og de forgyldte, passer ind umidelbart med den tid hvor der var disse mange fabrikker og hvor ikke alt er spændende. Et af dine ure hedder Buren - og det er for lige at tage et enkelt, en gammel Schweizer fabrik, som langt hen anvendte in-house (egne) værker - og lavede nogl meget spændende automatik værker i rotor historiens tidligere del.
De lavede blandt andet micro rotoren som jo kun fylder ca 30% af værket, og som senere blev videreudviklet da de blev solgt til Hammilton, og som ligger i en række lækre Tag-Heuer ure fra den tid - som noget af det bedste de havde

Du skal altså ha fotograferet mere udvalgt og en større krav på foto kvaliteten

Billeder uploades til Photobucket og så kopierer du bare den streng der ligger nederst under uret IMG og sætter ind uden at gøre noget som helst andet - så er billederne HER indtil du evt. sletter dem fra Photobucket

Lex lex lex dog Icon_cool
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
her er min bitte samling:) - af Mai - 06-06-2008, 12:51 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 06-06-2008, 01:10 AM
Hvor var du henne... - af baun - 06-06-2008, 02:21 PM
[Intet emne] - af rolexson - 06-06-2008, 04:23 PM
[Intet emne] - af Stinger - 06-06-2008, 09:14 PM
tak for svarene:) - af Mai - 06-06-2008, 10:29 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 06-06-2008, 11:14 PM
hej igen:) - af Mai - 06-06-2008, 11:50 PM
[Intet emne] - af Mai - 06-06-2008, 11:52 PM
Re: hej igen:) - af hannover_dk - 06-06-2008, 11:59 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)