05-06-2008, 11:35 PM
Tech Skrev:Hej Baun,Enten går du på Ebay og søger under Uhren bänder eller Uhren zubehör (på Ebay.de) og venter på en dukker op. Det gør de ret regelmæssigt, original med spænde.
Altid noget nyt at vise frem - dine indlæg kunne bruges som screen-saver!
Min Seamaster de Ville (i stål, link til billede) havde også en original sort Omega æderrem med det raffinerede spænde, som du viser. Min havde dog en linie presset langs kanten i hver side, som din brune rem.
Jeg skiftede den nedslidte Omega rem til en helt banal rem (jeg skulle jo bruge uret), så nu sidder jeg bare med spændet. Hvordan får jeg fat på den rigtige Omega rem? Eller sætter jeg blot spændet på en standard rem?
Tech
Ellers har du helt ret, du sætter spændet over på en rem der passer i bredden Spændet er bygget på samme måde som ur/rem - d.v.s. der sidder en spring-bar i det som du kan trække ind og skille spændet af, og sætte over på et andet ur. Palen falder naturligvis også af, men er let at samle med, når det skal på en hvilket som helst andet rem.
(spring bar betyder at hvis du ikke holder lidt i det - så kan den springe bort - fjederbelastet som den er i hver side den pind der går fra spænde side til side - Det vil give dig lejlighed til at stifte bekendskab med detaljere i dit gulvtæppe)
Så ser det helt ud som originalt så længe du ikke lige vender remmen om, og det er absolut en god løsning hvis du ikke lige finder en helt original
(enhver urmager kan sætte spændet på en rem på ingen tid hvis du ikke selv vil fiddle med det)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)