04-06-2008, 09:13 PM
hannover_dk Skrev:Tukjær Skrev:Sorry du har da ret du skriver 20 atm som OK og det er jo helt lig med mine 200 meter - så vi er enige Tukjær - jeg misforstår dig, men hvorfor du så beder mig være rolig overfor at nogle forklarer hvor fremragende det går at svømme (og måske fridykke) med 5 atm forstår jeg ikke helt, for det er jo det som det hele går på. Hvorfor skulle je glige være rolig hvis en giver et helt forkert råd til en ny - og fastholder det i flere omgange - hvorfor du??hannover_dk Skrev:ABER doch - herligt med de mange nye eksperter vi har fået.
Kun fordi jeg er direkte involveret svarer jeg
NEJ 20 atm rækker overhovedet ikke til at dykke f.eks over et par meter, som du hævder.
Nu har vi jo eksperter som nopanic og dig der tør sige det modsatte. Hele misforståelsen ligger i 5 atm = 50 meter o.s.v. intet har med virkelighed og dykning at gøre og det er anerkendt af alle eksperter jeg har kunnet finde.
Det er fint at nogen har stor succes med at bade med 5 atm - for det kan man da ha, men det er fejlråd til en ny urkøber der vil købe ur som skal kunne bruges til meget badning, ikke at råde til mere end de 5 atm - når han direkte spørger - og der er masser af 200 meter ure at vælge mellem som er sikre til badning og alm dykning med snorkel også i lave prisklasser.
HGs liste var fin - og den svarer til det helt gængse fra alt hvad jeg har set fra folk med lidt forstand på emnet - både eksternt og her på fornummet i mange tråde
På den fine liste som i henviser til står der at 20 ATM rækker til fridykning! Det var egentligt bare det jeg mente med "et par meter"......
I øvrigt er der ingen grund til at nedgøre andre brugere herinde......
Jeg bliver - yes ærligt talt træt når nogen (nopanic) påstår så fast at 5 ATM ikke giver vand i uret - og giver det som råd i en tråd hvor en ny urmand spørger om netop det. Her har vi et ansvar synes jeg-.
Den der med (kom der vand i uret eller ikk - flabet va) er helt uden for min rækkevidde når vi søger at rådgive. Jeg er helt frisk på at sprog er forskelligt - og pjatter gerne selv, men ikke på at acceptere 5 atm som svømme/fridykker venligt
Men yes - jeg læste dig som om du gik ind for svømning med under 5 atm (2atm faktisk) så over for dig tar jeg det roligt
Det gør jeg gerne for alle, men ikke for at man giver helt forkert råd til en ny mand der skal købe sig et svømme-ur - bare for at få ret - sorry
Det var nu mere din kritik af mig jeg tænkte på. Men no hard feelings fra mig...... Nopanic kan sikkert svare for sig selv......
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)