04-06-2008, 05:57 PM
Tukjær Skrev:ABER doch - herligt med de mange nye eksperter vi har fået.hannover_dk Skrev:Jeg hopper af her og har så en mindre jeg skal bekymre mig om at svare fremover.
Jeg har aldrig hævdet at man ikke sagtens kan gennemføre badning med 5 ATM ure, blot at det er almindelig viden, at det KAN - og efter nogle år med tørre pakninger ofte vil . gå galt
Herlig ny viden at 5 atm er helt sikkert at bade med, og hvis den unge mand der startede med at fortælle han skulle købe sit første rigtige ur og det var til at bade med, og spurgte om 5 atm så var sikkert, nu tror det er det - så herregud - bare man kan slå fast at en del har badet med 5 ATM så er alt jo godt-
over and out
Rolig nu, John![]()
![]()
Jeg vil give dig ret, jeg tør ikke bade med et ur under 10 ATM. 20 ATM er vel kun nødvendigt hvis man dykker længere ned end et par meter.
Længere og vanskeliger er det emne vel ikke......
Kun fordi jeg er direkte involveret svarer jeg
NEJ 20 atm rækker overhovedet ikke til at dykke f.eks over et par meter, som du hævder.
Nu har vi jo eksperter som nopanic og dig der tør sige det modsatte. Hele misforståelsen ligger i 5 atm = 50 meter o.s.v. intet har med virkelighed og dykning at gøre og det er anerkendt af alle eksperter jeg har kunnet finde.
Det er fint at nogen har stor succes med at bade med 5 atm - for det kan man da ha, men det er fejlråd til en ny urkøber der vil købe ur som skal kunne bruges til meget badning, ikke at råde til mere end de 5 atm - når han direkte spørger - og der er masser af 200 meter ure at vælge mellem som er sikre til badning og alm dykning med snorkel også i lave prisklasser.
HGs liste var fin - og den svarer til det helt gængse fra alt hvad jeg har set fra folk med lidt forstand på emnet - både eksternt og her på fornummet i mange tråde
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)