2 stk. vintage lommeure
Hej igen.
Det ville undre mig hvis hans kasse er lavet i nikkel, kan forekomme, men jeg tror der er et 0,800 stempel i bagkassen, tag nogle billeder så kan vi kigge på det.
Altså det med sølv er en sjov ting. Nogle ure løber utrolig hurtigt an og andre kan ligge i årevis, dette skyldes sandsynligvis at sølv giver man noget der hedder kogehud, sølvet varmes op til det gløder og smides derefter i en mild opløsning af en eller anden form for syre (kan ikke huske hvad det er for en syre man bruger, spørger guldsmeden når jeg har brug for det..... Icon_e_wink )
Kogehuden kommer jo helt af sig selv når de lodder hængslerne til lynette og bagkasserne 700-800 grader, straks efter lodningen smides kassen i "syren" og kogehuden er der. En let polering og uret er klar.
Har en video med en berømt engelsk kassemager hvor man rigtig kan se en masse af de små detaljer ved fremstilling af en kasse, en ting der imponerer er at han bruger pusterør til at varme emnet op med, fremfor en gasbrænder. Når nu er jeg vist på vej ud af et sidespor....sorry. Icon_redface

Mvh Lars
Svar

Beskeder i denne tråd
2 stk. vintage lommeure - af Nopanic - 26-05-2008, 04:17 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 26-05-2008, 06:45 PM
[Intet emne] - af Lars - 27-05-2008, 12:11 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 27-05-2008, 12:22 AM
[Intet emne] - af Lars - 28-05-2008, 10:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)