11-05-2008, 08:23 PM
hannover_dk Skrev:Den sortskivede guld Constellation du viste i anden tråd, som jo også iflg. dig var ganske pebret, har du nok kunnet være lidt heldig med i prisen trods alt, da jeg da i alle fald ville ha troet en der virkeligt gik op i værdien ved salget ville have skiftet glasset og sådan nogle ting for at trække prisen det sidste stykke op (eller husker jeg billedet galt?)
kvalitet koster desværre bare
vh
Der kan være flere grunde til at glasset ikke bliver skiftet. Den mest risikable er at et ridset glas skal skjule en ringe skive. Derfor er det jo ofte et sats, når man køber et ret dyrt ur med ridser i glasset.
Men det kan jo også bare være en sælger der har fundet fars gamle Omega i skuffen og sendt det på auktion uden videre tanke på hvad der kunne øge prisen.
Jeg har selvfølgelig ikke givet en pris som hvis uret var i flot stand hos en urmager - og jeg ved faktisk ikke hvad det ville koste fx. hos Mølbak eller Krognos - for ingen af dem har haft et tilsvarende ur til salg (mig bekendt) indenfor de sidste 2 år!
Så man må selv finde ud af hvad man mener man vil give. Der har været en tilsvarende hos Uhrmageriet (perfekt original skive) - men guld på stål - til 12 K - og der har også været en Pie Pan med lys skive i 18 K guld til 18 K.
Så¨en 18 K guld med en original skive i flot stand ville jeg godt betale for, men selvfølgelig så jeg stadig synes prisen er god.
Når den har været forbi Peter og er fixet lidt regner jeg med at have den til under 15 K - og det mener jeg er ok!
Hvis skiven ikke er original kan jeg formentlig stadig sælge den og holde pengene hjemme.
Jeg har nu poleret glasset - for at se skiven ... og jeg tror stadig på den!

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)