02-05-2008, 01:59 PM
hannover_dk Skrev:peter Skrev:Hej JohnJamen det vidste jeg jo godt - og vi er jo helt enige - det skal helst være lidt drilsk eller svært at få fat i urene for at de skal være rigtigt "samlerværdige"
Når jeg skriver at jeg er på jagt efter et Seikour, er det naturligvis en vintage model jeg snakker om, nærmere betegnet et Seiko Bullhead chronograph, de nye Seiko automatic, er absolut lækre, men ikke specielt samlerværdige, og jeg har som bekendt adgang til alt nyt fra Seiko.![]()
MVH Peter
Naturligvis er 4 spritnye seiko-ure en samling, derom har der aldrig været tvivl, og det er da også helt 100% ok bare at samle nye let tilgængelige ure. De er superflotte og de er - som ure enkeltvis - god value for money, bedre end det meste andet
Jeg frygter bare at nogle af de som gør det, kan blive lidt skuffede over hvor mange penge sådan nogle ure smider, i samme øjeblik de forlader butikken/afleveres af posten. Jeg tror de over tid i høj grad vil finde andre specialer end de helt nye let tilgængelige ure i 4-7.000 kr klassen.
vh
Jeg er helt enig John. Men omvendt er det jo folks eget ansvar hvad de bruger deres penge på. Jeg har det nu lige som dig. Køber jeg et ur vil jeg være sikker på at jeg til hver en tid min. kan tippe det af til ca. det samme som jeg har givet. Derfor holder jeg mig fra alt for eksotiske og ikke samleværdige ure. Jeg vil hellere give 50 k for et ur der min. holder prisen, end 10 k for noget der er 3 værd når jeg forlader butikken. Man er vel ikke jyde for ingenting
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)