01-05-2008, 09:38 PM
Sogge Skrev:Hvis denne debat fortsætter længe endnu (f.eks. 20-25 år), ender de to linier i denne debat med at mødes: Claus T. vil have en samling divere dækkende perioden 2000-2030, og John H. vil tigge ham om at bytte en sjælden discontinued og nu smukt patineret Oris-variant med sin italienerblå Zenith Rainbow El Primero ChronographÅh - folk kan da godt få noget nyt input. Jeg har intet formål med at nedgøre andres samlinger, hvad skulle formålet dog være. Jeg prøver bare at sige, pas på - hvis i bruger ialt 50.000 kr på at købe ure som kan købes i mere eller mindre enhver urhandel og på nettet og som smider 50% direkte over kantstenen, så kan i let blive skuffet over tid.![]()
Billedet er måske en anelse karikeret, - det jeg vil frem til er:
Nogle er til nyere designfokuserede ure, som skal bruges og beundres nu og her. Enkelte keepers, - flere sweepers.
Andre retter interessen mod ældre kolonnehjuls værker, med historiens vingesus fejende henover cifferbladene.
Det centrale må være at forstå og respektere hverandres bevæggrunde for at have truffet sine valg, og dermed vise hvad man selv står for, snarere end at overbevise andre om at de har taget grundlæggende fejl.
Det lader sig nemlig, efter min mening, ikke gøre.
Fortsat god kampdag
Sogge
Hvis det rigtigt skal give spark og god følelse over tid, så skal det være lidt sjældent eller svært at få fat i.
Nogen synes det lyder skørt, og det skal de så bare gøre. For mig er det kun et ønske om MÅSKE at vække nogen der kan tænke lidt mere specialiceret end de super value for money som urgør samlingen
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)