01-05-2008, 12:26 PM
jacob jensen Skrev:jeg syntes heller ikke man skal begynde at sige atJeg siger netop det er en samling - jeg siger bare at jeg tror de som bare samler nye ure som kan købes i en hver urhandel og over nettet - i store mængder, til store samlinger - på et tidspunkt har risiko for at fortryde.
det den ene gør (her dykkerure anno 1990) er HELT forkert
vil dræbe ens interrese og at det ikke kan kaldes en (rigtig) samling det er at disk noget en anden herinde er rigtig glad for
og har lagt en del penge i så går man bare i min verden over stregen nogle er måske til noget andet
(VINTAGE) men det er jo ikke alle der er det. og det er iorden ikke at være enig med det andre køber og kalder en samling
MEN mere end et ur må være en samling(starten men alligevel) hvor dyr og speciel den så er det er noget andet
Det sjove ved at samle er at finde det lidt specielle. Peter leder efter et eller andet gammelt Seiko, andre efter en Daytona manuel og dermed bliver Vintage lidt lettere at finde de sjældnere ting inden for
Dertil kommer at vintage er billigere. Man får specielle og ret sjældne ting for 3.000 kr MEN hvis man ikke kan lide Vintage skal man da ikke drømme om at købe det
Jeg forstår 100% at nogen synes de ser gamle og kedelige ud, selvom jeg har svært ved at se hvor meget ældre/kedeligere en Zenith rainbow og mange andre med bezel ser ud i forhold til mange nye dykker/pilot ure.
Afskriver man Vintage - og det er da helt ok, så må samlingen blive nye ure naturligvis, og her var jeg så inde på at man måske skulle lede efter det mere sjældne alligevel, og ikke alt det som findes i Kaufhalle - hos Halse (som skam er super) - i alle urkæderne og på nettet.
De omtalte dykkere fra 2008 har HØJ value for money og er flotte - men jeg tror de som pt samler disse til hobe, vil komme til et punkt hvor de vil blive nødt til at se efter et eller andet mere specielt.
Jeg erkender, at det er dyrere hvis man skal gøre det inden for nye ure - AP IWC o.s.v er dyre som nye - det er en af årsagerne til at jeg har valgt vintage
En sprit ny flot Oris eller Bulova dykker taber et stort beløb når den går ud over "kantstenn" - en godt købt brugt Pie-pan - rainbow - Submariner - Speedmaster - Eterna 3000 osv - holder sin pris helt og holdent ofte
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)