Info søges om 3 ure, Seiko 5, Certina DS og et Tourist(?)
Tourist ure er nærmest umulige få oplysninger på. Det er formentlig A. Schild automatik værk. Seiko`en er et fantastisk ur. Lidt sjov kasse der ikke ses så ofte i norden. Uge dagene er vel også på arabisk. Man kan stadig godt få værker til dem. Det kan som regel bedst betale sig at skifte hele værket da det koster mindre end at få en urmager til x antal kr. i timen for at lave eftersyn på det osv. Jeg mener et nyt værk koster omkring de 1000 kr. Disse ure er blevet sprøjtet ud i Asien og i Mellemøsten gennem 70 netop fordi de går i lang tid uden nogen særlig form for vedligholdelse. Jeg vil ikke være grov eller smart, men jeg plejer at sige: skoene skal helst være fra Italien, bilen helst fra Tysland, men uret. Det skal være fra Schweiz. Certina uret er fantastisk og det skal du helt klart få lavet. Det er pænt, robust og rart at ha på og det er stadig muligt at få de nødvendige reservedele. Tit og ofte er værkerne stadig pæne takket være skruebagkassen( som jeg mener har en indvendig kant/rand) der holder sved og snavs ude.
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af Brumkvist - 25-03-2008, 08:09 PM
[Intet emne] - af Speedy - 25-03-2008, 08:33 PM
Certina Seiko Tourist - af columbo - 25-03-2008, 11:54 PM
[Intet emne] - af Peter - 26-03-2008, 03:50 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)