24-03-2008, 06:51 PM
Ud fra prisen at dømme var der nokj ikke mange der på bugten bemærkede at det var en Valjoux 234 der var udbudt. Der stod blot Enicar kronogaf og billederne var ikke i top - men sælger oplyste mig om at der stod Enicar 234 på broen, og ud fra skiven med dato - gættede jeg Valjoux 234 som er en af de rigtig lækre kronografer - og helt korrekt:

Den er i øvrigt nydelig - både maskinen med mange forgyldte dele

Skiven som jeg mener må være emalie
og så har den sjovt nok scharnier dæksel - med et støvlåg under sig. Det støvlåg tror jeg nok jeg vil lade skære i og sætte glas i det. (støvlåget er ikke med på billedet.)

På skiven står Neptune og på broen Enicar 234 adjusted og under balancen R 234 for Valjoux.
Eneste ærgelig sag er at den skal have en rensning. Alt virker - chronografen starter og returnerer helt korrekt, men amplituden er håbløs så med kronografen igang går den ofte i stå - men den har også iflg. sælger ligget i sin box (træ box) i mindst 15 år så - Jørgen K kan berede sig på at bruge lidt tid på den
vh

Den er i øvrigt nydelig - både maskinen med mange forgyldte dele

Skiven som jeg mener må være emalie
og så har den sjovt nok scharnier dæksel - med et støvlåg under sig. Det støvlåg tror jeg nok jeg vil lade skære i og sætte glas i det. (støvlåget er ikke med på billedet.)

På skiven står Neptune og på broen Enicar 234 adjusted og under balancen R 234 for Valjoux.
Eneste ærgelig sag er at den skal have en rensning. Alt virker - chronografen starter og returnerer helt korrekt, men amplituden er håbløs så med kronografen igang går den ofte i stå - men den har også iflg. sælger ligget i sin box (træ box) i mindst 15 år så - Jørgen K kan berede sig på at bruge lidt tid på den
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)