19-03-2008, 06:20 PM
Elbæk Skrev:Jeg bliver harm når folk langer ud efter politiet og prøver at gøre dem (med)ansvarlige for de sørgelige tilstande mht. kriminalitet vi har for tiden her i landet.Men klag også til det forhold at der desværre synes at være en vis stigning i visse typer rå kriminalitet. Indbrud i folks hjem med binding til stole med Gafftape og vold - bedøvelse af en urmand - ligesom det der i de "gode" gamle dage var værtshusslagsmål med et par knytnæveslag alt for ofte er kniv vold eller brug af skydevåben idag.
Politiet gør alt hvad de overhovedet kán med de ressourcer de har til rådighed - ressourcer som slet ikke står mål med deres behov.
Hvis nu de siddende politikere tog sig sammen og valgte tilføre politiet de ressourcer de rent faktisk har brug for (mandetimer, mandskab, udstyr, uddannelse mm. - kort sagt penge), så ville tingene nok se en del anderledes ud i Danmark. Men i stedet gemmer politikerne sig for deres ansvar og lader politiet stå for skud i medierne og den offentlige opinion.
Et andet problem er at der mangler betjente - for hvem vil være betjent med de lønninger og arbjedsforhold vi byder politiet? For slet ikke at tale om den konstante hetz i medierne og den deraf følgende manglende folkelige forståelse/opbakning.
Klag til politiets arbejdsgivere; politikerne - det er dem som sidder på pengene. Og hvis de ikke lytter så stem på nogle andre.
Mvh.
Jakob
Forbryderne er de klart mest skyldige pudsigt nok - og selv om politiet ofte siger de ikke ser de store ændringer i mønstret - så synes jeg man aner en tendens til det være. (ups - off topic)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)