ACCUTRON Igen ;)
Lang om længe fik jeg taget mig sammen til at få uploaded min egen accutron astronaut (den findes skam også uden den tekst på som original - bekræftet via flere Bulova kilder)
Lige som din med det flotte dag/nat beezel Benny. Utroligt præcise ure - og lidt sjovt med den summende stemmegaffel (hummingbird) og mixen af batteri/stemmegaffel og ellers helt mekanisk værk.
Benny har helt ret i at det tabte til Speedmasteren som det officielle måneur, men Bulova accutron var med på mange missioner, og sad i mange af de instrumenter de brugte på div stationer og og teksiske indretninger på månen - ligesom Scott Carpenter ud over at have sin Speedy på, også havde et accutron på armen på sine missioner (iflg. flere net sider)
Bagsiden har natruligvis batteridækslet samt den helt specielle "krone" til at indstille uret med - når man vipper den lille stålbøjle op - så stopper sekundviseren (hack) - på de af kalibrene som har hack - man indstiller, og når man lukker bøjlen igen går det - og holder sig i mit fald inden for 4 sek om ugen
İmageİmage

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
ACCUTRON Igen ;) - af Nopanic - 16-03-2008, 12:23 AM
rigtig accutron - af hannover_dk - 16-03-2008, 04:41 PM
[Intet emne] - af Nopanic - 16-03-2008, 05:47 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 16-03-2008, 06:42 PM
[Intet emne] - af Nopanic - 16-03-2008, 10:09 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 16-03-2008, 10:28 PM
[Intet emne] - af Nopanic - 16-03-2008, 10:43 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)