12-03-2008, 05:50 PM
LarsB Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Jeg undre mig også lidt over at flere har nævnt konen/kæresten som en ulempe mht. flere og dyrere urkøb. Er de så dyre i drift eller er det fordi det er dem der bestemmer hvad de overskydende kr. skal bruges til?Der burde vel faktisk være "stordriftsfordele", hvor man er to til at betale udgifterne og samtidig have mange fællesregninger som forsikringer, husleje, osv.?
Så i bund og grund burde der være flere penge til ure?
/Mads
Jeg tror ikke, at de fleste af disse indlæg omkring koner/kærester, er så seriøst ment. For mit eget vedkommende ville jeg ikke drømme om at købe et nyt ur, uden at indvolvere min kone. Dels fordi vi har fælles økonomi, men også fordi det er rart at have nogle at tale med købet om. Det er ikke sådan at hun ville drømme om at sige nej til et indkøb, hvis pengene ellers er der, så set ud fra det synspunkt kunne jeg bare købe, men det er hyggeligere at vre sammen om det, selvom hun ikke helt deler min interesse for ure. Hun er mere til sådan noget der glimter.![]()
Med venlig hilsen
Du har nok ret i at det oftere er i beslutningsprocessen der bliver sagt nej frem for pga. økonomiske omstændigheder. Men det kan sgu også være svært at argumentere for at bruge 30-40 k på et ur og så droppe sommerferien med familien. Fællesøkonomi kan være en skidt ting og et urkøb kan ofte blive dobbelt så dyrt som urets reelle pris, hvis konen så hiver tilsvarende ud af budgettet til bling bling
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)