06-03-2008, 03:13 PM
Speedy Skrev:Der er da et pre moon Speedmaster 105.003-65 Mads.
Er det ikke sådan et du er på udkig efter?
Syntes umiddelbart at flere af vurderingerne ser rimelig konservative ud på speedy'erne??
Jeg tænkte også at det er utroligt at der ikke er flere billeder af urene, detaljer og bagkasser. Var næste sikker på at det bare var mig der ikke kunne finde billederne!
Jeg kigger stadig efter et pre-pro og det kommer når det kommer. Som samler skal man ikke gå specifikt og målrettet efter ét bestemt ur. Så ender man med at købe for dyrt og får et halv smadret eksemplar. Så det kommer når det kommer...
Antiquorums vurderingspriser er meget svingende. Nogen er høje mens andre er meget lave. Mine erfaringer siger mig at Patek vurderingspriserne er realistiske/høje, mens Rolex og Omega er total undervurderede/lav. Se blot et red Sub vurderet til 2800-3500 euro
Der er et utal af fejlvurderinger og jeg har talt de første 20-25 stk som er åbenlyse. Hvorfor de laver disse begynder-fejlvurderinger aner jeg simpelthen ikke, men faktum er at de på visse ure kører en total undervurdering.
Vi er enige i at beskrivelse og billeder ikke er særlig uddybende. De har deres klassificering som fortæller lidt men billedematerialet er mangelfuldt. Har den "PP double red SD" feks den oprindelige bagkasse osv? Infos som er MEGET vigtige mht. prisen.
Bjarne Skrev:Omkring Fr. lX ur tror jeg Mads er inde på noget af det rigtige.
Personligt ville jeg ikke betale væsentligt ekstra for den historie, og endnu mindre i udlandet hvor en Dansk konge der døde for over 30 år siden nok mildest talt er ret uinteressant.
Havde uret tilhørt en Amerikansk præsident, paven, eller en kendt rocksanger eller skuespiller, så ville uret have en anden historie og kunne få en helt andet pris hjem, hvis en havde Elvis gamle ur til salg, så ville uret ikke betyde det store, men prisen ville blive høj grundet historien.
Uret skal sælges på den gode stand set i forhold til alder, da det selvfølgeligt på købstidspunktet har været et dyrt ur, hvorfor det naturligvis kun er solgt i få eksemplarer.
Vi kunne ikke være mere enige Bjarne
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)