04-03-2008, 10:09 PM
Speedy Skrev:Mht. sikkerhed, så det umiddelbart ud til at den var ikke eksisterende i Hamborg i søndags.
Der var en billetsælger og overhovedet ingen der så ud til at være vagter. Og der var immervæk ure for rigtig rigtig mange mio.
Var det ikke en ide at prøve med en stand på KB Hallens loppemarked? Det kunne da være en føler, der kommer ihvertfald en masse folk der er interesseret i vintage og prisen for en stand er vel til at overskue!
Det lyder som en god ide, som en lille "trial run"...
Og med henhold til sikkerhed, så har jeg hjulpet svigerfamilien med bryllupsmessestande (svigermor sælger brudekjoler) og der er heller aldrig noget der kunne ligne skyggen af sikkerhed. Men den del af messer jeg nu har været på, som "stand indehaver", har altid været ude tyveri, og med meget lav sikkerhed. Hvilket gang på gang overrasker mig!!
Men jeg er selv lidt utryg ved at lade så mange ure ligge fremme.
Jeg mener at det største problem ligger i opbevaring, i messe perioden, men efter at messen er lukket. Man kan nemt få en rutine ind, hvor at man undgår tyveri på selve standen, mens vi er der. Men transport til og fra, og overnight opbevaring er nok et mindre problem. Måske kan man leje en lokal bankbox for perioden, og så transportere urene i store grupper personer, men så skulle man jo betale for bankbox osv... Der er mange muligheder, og sådan en stand er absolut mulig!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)