26-02-2008, 10:39 PM
Joe Skrev:hannover: Det kræver vidst lige et par billederJo ilt kan sagtens være nødvendigt, men normalt vil man søge at skjule de tekniske installationer for at akvariet skal være flotMen den "dims" er jo en pumpe som giver ilt til fisken er den ikke nødvendig? jeg ville ærlig talt foretrække at den ikke var der men er det forsvarligt at fjerne den?
Derudover er der også en hvid slørhale der svømmer rundt i bowlen men den gik undercover da biledet blev taget, -måske lidt kendis tendenser vi har her: "no foto, no foto"![]()
Men mht størrelsen så sagde manden i forretningen at det sagtens kunne gå med to fisk i den størrelse bowle?
Desværre er akvarie/dyrehandlere ikke verdens bedste menesker altid, de vil bare gerne sælge. Nej - ud fra billedet er bowlen for lille til fisk som dem i har i. Slørhaler er ganske vist "kulturfisk" og udviklet på en måde så de er hæmmede i svømningen ved at hale og andre finner er forskønnet/derormerede - MEN de er i bund og grund sølvkarusser som bare er kultiveret frem - Oprindeligt kan de bliver ca 50 cm lange og veje op til 3 kg.
Selv en kultur slørhale kan veje 1 lille kg hvis den går under gode forhold
Fisk har ikke de store behov, og ilt er klart nødvendigt hvis der er for lidt plads specielt (for lidt vand/for lille overflade) -Overfladen er vigtig. Ellers er den slags fisk nemme nok, og tilfredse med regelmæssige vandskift og mad, men runde bowler er ikke ideelle, firkantede faktisk bedre og jeg vil mene man ikke skal holde 2 slørhaler i under 20-30 liter vand og det tror jeg ikke bowlen er.
Undskyld, det er jo ikke ikke akvariefiskeforum
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)