24-02-2008, 05:52 PM
GTwatch Skrev:Nu kender jeg ikke de nævnte urmagere (ud over Peter). Men jeg ved, at en del urforretninger sender ure videre i systemet (til andre urmagere), fordi de selv er "bange" for at røre ETA 28xx, Valjoux 7750, etc. Vi taler ikke engang PP, gamle Valjoux 23 eller lignende. Hvorfor...? Tjaaa...Jeg vil fraråde alle at gå ind til en smykkehandler - juveler - urhandler med et ur til reperation - uden at sikre sig at der var en faguddannet urmager i butikken, som selv tog reperationerne.
Batteriskifte butikker er der masser af - rigtige urmagre - faktisk ikke ret mange - ved ved her i KBH at gamle ure gives god service hos Krognos og Mølbak - vi ved at horsens har Peter H hos Halse på gågaden - og der er gudskelov mange flere, men SPØRG i forretning om de har egen uddannet urmager hvis noget skal repareres, og ellers gå videre.
De helt dyre ure er der special forretningerne til.
Naturligvis kan f.eks. Omega sendes til Swatch - og videre til Schweiz - men for de fleste reperationer eller service, er det ren spild af tid og penge i forhold til en god faguddannet urmager
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)