10-02-2008, 09:39 PM
mariecph Skrev:Igen må jeg takke for jeres hjælp! Omega uret er fantastisk! Jeg arbejder på at få hele billedet på.Grunden til, at vi nævner de nævnte, er generelt pga. historie, indmad (værk/motor) og gensalgsværdi. Design kan du kun selv bestemme - derfor er anbefalingen at se i "Til salg" siderne. Der er mange muligheder - også ud over de almindelige.
Jeg har noteret mig at I stort set allesammen forslår mærker som Cartier, Rolex, Jaeger LeCoultre og Omega. Mærker som Bvlgari og Chopard bliver ikke nævnt - er der en speciel grund til det?
MVH Marie
Rolex, JLC og Omega (blandt mange) har en lang UR-historie og er kendt for deres håndværk. Cartier, som mange piger godt kan lide, er jo oprindeligt kendt for smykker, og indmaden er et standard-værk (det er der INTET galt med!).
Bvlgari og Chopard er i samme båd som Cartier. Design fremfor indmad, og de har dårligere gensalgsværdi (og fås dermed med stor rabat på brugt-markedet).
Køber du med henblik på "evigt eje" er gensalgsværdi irrelevant. Mange herinde vil anbefale at købe brugt, da du vil få meget mere for pengene.
Som Mads nævner, har vi det svært med KUN et ur. Det viste Omega vil givetvis være lækkert til fest, men samtidig for meget til arbejde. Men der er kun en, der kan bestemme - og det er dig.
Et par ting du kan overveje:
- Størrelse
- Dress/sport (fest eller arbejde)
- Funktioner
- Stål, guld eller G/S
- Skivefarve
- Sten (læs: diamanter!)
- rem/lænke
Vi prøver bare at gøre valget svært
# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)