Vintage "tilbehør"
Flot 8 dages eterna vækker. Ingen anelse om hvad der sdder i, men tror in-house

Jeg tror også den er helt original (hvem ville re-diale) selv om tallene buler ud - eller måske på grund af - for det kommer de til med tiden

Velbevarede visere også

Jeg ville skyde på 1940-50

OK det var de her Eterna du slog i størrelse - der er "kun 35 * 35 som ellers er store tanks fra deres tid omkring 1950-63

İmage
og så må man jo svare lidt

Her et Wittnauer barometer/thermometer/fugtighedsmåler (Wittnauer = amerikansk Longines)
İmage
og her et elendigt billede af et lille Zenith som skal ha siddet i et bi-plan (dobbeltvinge) fly i Schweiz omkring 1915 - stilles ved at man drejer hele den yderste krans, så det kan gøres med handsker
Går perfekt, men er lidt skadet i skiven, og elendigt billede
İmage
Så et Zenith ur med 8 dages værk - forsikringsur. Man smidder ex en S.fr. i om dagen og når man gør det flytter en lille skive bagpå sig, og viser hvor meget man hr sparet op. Uret plumberedes og en gang i måneden kom forsikringskassen forbi og hentede formuen. Uret har vækker som ringer så det kan HØRES
İmage
İmageİmage
og endeligt et ur med jeg ved ikke hvor mange fulktioner - alt virker - fra en Russisk MIG - jeg har original papirer og monterings vejledning o.s.v. (ikke spor sjældne - men sjovt)
İmage

(opbevar iøvrigt altid armbåndsure og lommeure i extern bankbox hvis i ikke går med dem)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Vintage "tilbehør" - af Speedy - 10-02-2008, 11:01 AM
[Intet emne] - af Elbæk - 10-02-2008, 11:07 AM
[Intet emne] - af Speedy - 10-02-2008, 11:10 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 10-02-2008, 02:01 PM
[Intet emne] - af DonWerner_phpbb3_import15776 - 10-02-2008, 02:39 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 10-02-2008, 04:39 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)