05-02-2008, 06:02 PM
Fra 1945 eller et par år før. I god original stand, med military broad arrow på skiven (set et par næsten magen til tidligere) og velbevaret sort - blank dial, med timemarkeringer som har det - nogen vil sige desværre - karrakteriske med at det (tidligere) selvlysende trækker sig lidt sammen og hæver op.
Mærket på skive, bagkasse, krone og værket, som er et adjusted (cosc - måske) 17 jewels kaliber GP 03
Diameter uden krone absolut fulde 36 mm så OK på armen og masser af amplitude (svingning - godt ord igen) i balancen. Holder tiden fremragende
Ikke specielt dyrt, ikke den helt store værdi, men hører til under den katagori jeg stadigt godt kan lide at købe ind imellem, fra en god tid, og i en smuk facon. Tag jeg ikke af det ligner noget gyldent, det er rent SS stål
Sådan:

vh
Mærket på skive, bagkasse, krone og værket, som er et adjusted (cosc - måske) 17 jewels kaliber GP 03
Diameter uden krone absolut fulde 36 mm så OK på armen og masser af amplitude (svingning - godt ord igen) i balancen. Holder tiden fremragende
Ikke specielt dyrt, ikke den helt store værdi, men hører til under den katagori jeg stadigt godt kan lide at købe ind imellem, fra en god tid, og i en smuk facon. Tag jeg ikke af det ligner noget gyldent, det er rent SS stål
Sådan:

vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)