23-12-2007, 10:59 AM
bjorn_e58 Skrev:Man kan vel også anlægge en anden synsvinkel: Hvis man gerne vil have noget "interessant", "spændende" eller "anderledes", så skal man ikke vælge mainstream, ikke vælge det, som kan købes i enhver by, eller et hvert shopping center. Så skal man forsøge at vælge noget, som - omend ikke unikt - dog ikke er noget, man ser overalt. Og jeg ved ikke, om det ur Jesper overvejer at købe findes i enhver forretning, der har Seiko i vinduet, men hvis det gør, fortæller det jo, at det netop ikke er "noget særligt". Og tilsvarende er omkring 3000 kr for et ur vel trods alt et beløb, de fleste vil kunne anvende, og ure i den prisklasse er der masser af i netop stort set enhver urforretning.
Bjørn.
Blot en lille tilføjelse....
Hvis man køber Vintage er det både let og billigt at komme uden om Mainstream - med mindre du kalder et ganske almindeligt Dress Vintage for et "Mainstream" - hvad jeg ikke mener det er - slet ikke!
Og det bliver det heller aldrig! Et gammelt smukt kvalitetsur - velholdt eller istandsat, vil altid bære en historie og vil altid være noget særligt.
Jeg låner dem gerne ud til tvivlere. De fleste bliver overraskede over hvor rare de er at bære og hvor hurtigt man bliver forelsket i sådan en gammel sag.
Personligt synes jeg det er sjovt når kolegaer oa. spørger: "Hvad er det for et ur du har der?" - "Nå, sådan en har jeg vist liggende efter min morfar, måske skulle jeg få den fixet og bruge den"
Det er god stil - og de kan købes fra ca 1500,00 kr i fin stand - skal det være Omega - fra ca 2500,00 kr. Det er da til at overkomme - og når du har haft den 10 år og den trænger til service - vil du sikkert kunne få det samme for den som du gav. Ikke så ringe!
Dette ur i perfekt stand og med automatisk værk vil jeg vurdere til ca 4 K (er solgt) - du kan komme ned i pris ved at vælge guld double og manuel værk.

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)