17-11-2007, 12:52 PM
Morten G. Skrev:Selvfølgelig er der også Zenith El Primero. Jan Kirk har et par stk. Zenith El Primero Flyback. Her kommer du langt under de 20K og har penge til at tage uret med i byen. Flybacken må helt klart siges at være et drengerøvs ur.
Derudover kan du glæde dig over chronograph funktionen og at uret er med inhouse værk. Hvilket ikke er tilfældet med Tudor.
Men der er selvfølgelig også Panerai. Eksempelvis Pam 112, hvor den også kan klemmes under de 20K. Du får ikke inhouse - men et ur med en historie og et nærmest asketisk og unikt design. Derudover kan Panerais og Rolexs historie linkes da Rolex har leveret værker til Panerai i 40erne. Panerai er først nu begyndt at lave ure med eget værk. Og dette har også sat sig på priserne på de nye modeller!
Ligesom Zeniths og Rolex historie kan linkes med Daytonas anvendelse af netop El primero from til omkring år tusindskiftet (efter starten med bl.a. Valjoux)
Zenith i brugt (ex Flyback - men ofte er de multicolour og det er en smagssag) eller Rainbow/DeLuca er kvalitet for pengene
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)