13-11-2007, 10:52 AM
Mads Gjødesen Skrev:Så vidt jeg ved er co-axial værket ikke mere præcist end et værk uden. Co-axial er blot en anden måde at overfører krafterne på i værket og ankeret er erstattet af en konstruktion med mindre friktion og dermed er slitagen mindre.
Ifølge Omega selv, resulterer den mindre friktion, også i en mere præcis gang - i hvert fald efter nogle år, når værket så småt begynder at blive slidt (til). Hvilket egentlig også giver mening i "mit hovede". Dog kan jeg sagtens se, at det kan hen og blive meget teoretisk, og ikke ha' den store praktiske betydning.
Mads Gjødesen Skrev:Som jeg ser det er det ikke nok at producenten udvikler værket for at kunne kaldes in-house. De skal også producere størstedelen af værk og dele selv.
Helt enig...
Mads Gjødesen Skrev:Quartzværker drives ikke via motor men via et krystal der sættes i svingninger i et elektrisk felt. Men rigtig nok mere præcist end mekaniske ure.
Igen helt enig - blot mig, som måske lige var forsimplet nok. Krystal...vel deraf navnet "quartz"
Mads Gjødesen Skrev:Breitling hører til blandt dem som modificerer deres værker mest. Her er rigtig nok tale om udskiftning af elementære dele. Dog ikke "større/kraftigere" dele rent fysisk men snarere komponenter af højere materiel kvalitet, bedre finish og finere tolerancer.
/Mads
Jepz...jeg skrev nu heller ikke "større" dele, selvom det ville være fint med nogle oversize komponenter fra Breitling...det er jo deres stil

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)