08-11-2007, 12:03 PM
Jeg ser også denne dobbeltbranding som en strategi i at ramme bredere og efter flere kundesegmanter uden at skade top brandet. Ofte er det uhensigtsmæssigt at sigte for bredt med et enkelt brand. Se eksempelvis Maurice Lacroix, hvor man kan få alt fra 1.500 kr. quartz ure til tourbillons. Her ødelægges eksklusiviteten meget på de dyreste ure ved at have "billige" low-end ure i programmet. Hvem vil give 500.000 kr. for et ur hvis de også laver nogle til 1.500 kr.? For at være med i high-end klassen er GP derfor nød til at være 100 % in-house og bundniveauet i deres sortiment skal ligge ekstremt højt. Også derfor de skippede Ferrari kollektionen baseret på ETA. Nok var deres modificeringer flotte men det trækker ned på eksklusiviteten at have "billigmodeller" i programmet..
Derfor ser jeg GP, Glashütte, Rolex osv. som top produkterne og DJR, Union, Tudor som mellemklasse produkterne. Man markedsfører så produkterne forskelligt og til forskellige segmanter for ikke at skade top brandet.
Ganske smart iøvrigt...
/Mads
Derfor ser jeg GP, Glashütte, Rolex osv. som top produkterne og DJR, Union, Tudor som mellemklasse produkterne. Man markedsfører så produkterne forskelligt og til forskellige segmanter for ikke at skade top brandet.
Ganske smart iøvrigt...
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)