07-11-2007, 01:37 PM
Baun Skrev:Petr Mac Skrev:Jamen føler ikke rigtig jeg har den fornødne viden, endnu. Er jo kun et meget stort barn (18 år)Men synes heller ikke rigtig om farven guld, endnu det kommer nok med tiden.
Også vil jeg også gerne, her min første gang jeg skal ud og have et "rigtigt" ur med mekanisk værk, gerne have det fra nyt af, så jeg selv har muligheden at lave de ridser osv. der kommer med tiden.
Så helst så nyt så muligt.
Lige et hurtigt spørgsmål, hvis jeg skulle gå efter et Seamaster pro crono, hvorfor er cal. 3303 værket i de ældre modeller at fortrække, frem for de nye modeller med cal. 1164 ?
Dit syn på vintage ure er for snævert... Der er bunkevis af flotte stål sprotsure og chronografer som designmæssigt helt matcher dagens produktion.
Her er et 18 år gammelt Vintage ur som vil være præcist så smukt på din arm som den er på min... og aldersmæssigt passer den jo faktisk bedst på dig ... men sjovt nok blev modellen første gang fremstillet i mit fødselsår 1957. Rigtige ure er klassiske og de bliver aldrig gammeldags!
vh Baun
Har faktisk gået og leget lidt med tanken om et ur fra mit fødselsår.
Men, stadigvæk der er jo ikke noget rationelt over man køber noget nyt, når man kan spare penge på brugt, som mindts er ligeså godt som nyt.
Her tænker jeg på biler, ure etc.
Men der er stadig noget over lugten af ny bil osv. det kan vel ikke forklares?
Mit første rigtige ur ender nok med at blive et Omega eller et sub lv.
Og når det er først gang vil jeg gerne have det skal være noget HELT specielt.. hvis du forstår?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)