29-10-2007, 04:58 PM
Baun Skrev:Oftest medbringer jeg enten 3 eller 7 ure når jeg rejser, så det er ikke fordi jeg egentlig er bange for at miste dem, men jeg tænker over hvor jeg har dem.
- Altid i håndbagagen
I sikkerhedsskab på hotellet. Er der ikke en sådan, tager jeg dem med mig.
Låst inde i et skab på kontoret
vh Baun
Jep _ det med altid i håndbagagen lærte jeg den sure vej. Jeg har også ind imellem, hvis jeg er væk i f.eks 1 uge - flere ure med - også som du, til forskellige formål - men jeg havde 2 stk i mit toilet etui i den indcheckede bagage, (ikke verdens dyreste men dog en vintage Sheffield armbåndsvækker og et Eterna) og begge var væk ved ankomsten. En "dygtig" person i bagagehåndteringen et eller andet sted på ruten (SAS nævnte sågår security inspektører som kan åbne og checke den indcheckede bagage) havde napset dem.
Forsikringen var først helt iskold. Tilbage til vor tråd om særlig indbo og særligt privat indbo og hvad ved jeg - som også ville omfatte ex digital kamera og video - Det dækkes ikke ved tyveri fra indchecket bagage - og slet ikke når kufferten ikke er skåret i små stykker.
Siden gav de sig i et tåleligt kompromis, men jeg forstår dem faktisk. Det er ikke en god ide at have ure eller dyre smykker eller andet dyrt i sin indcheckede bagage.
Det samme gælder givet for hotel værelser, hvor forsikringen vil være iskold hvis ikke så dyre ting (særligt indbo) er i box. Når jeg har ting i box lægger jeg et eller andet jeg ikke kan rejse uden, med ind i boxen aftenen inden - f.eks kreditkortet jeg betaler med ved udcheck. Så slipper jeg for rod (penge) med at de skal åbne boxen og sende senere.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)