"Fjederring" til krans/bezel
#1
Fjederringen under kransen på mit Focal Dievas er nedslidt. Dette resulterer i at kransen kan dreje begge veje og i det hele taget efterlader et kvalitetsindtryk, som er et Fætter BR-ur værdigt.

Er der nogen, der kender til et sted, hvor sådanne fjederringe kan erhverves? 


Det er simpelt at aftage kransen på uret, så jeg kan fint udskifte fjederen selv, så frem i fald reservedelen er til at opstøve.
Svar
#2
Jeg havde engang samme problem og kunne ikke skaffe en ny fjerder ring, men savede med en guldsmede sav (meget tynd klinge) to nye spor i fjerder ringen og bukkede dem forsigtig op og på den måde var min fjerder ring klar igen til at holde drejekransen.

Vh. Michael



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#3
Jeg kan måske hjælpe med en ny.
Jeg ved mere om et par dage.
Svar
#4
Tak for svarene, Nicholas og Michael.

Fjederen er temmelig spinkel, så jeg tror det er svært at save to nye kroge i den. Hvis ikke jeg kan få fat på en ny, skal det dog prøves.

Sig endelig til, når ud ved mere, Nicholas. Det vil være en stor hjælp.

Venligst
Søren
Svar
#5
(22-07-2020, 06:13 PM)sb_pedersen Skrev: Tak for svarene, Nicholas og Michael.

Fjederen er temmelig spinkel, så jeg tror det er svært at save to nye kroge i den. Hvis ikke jeg kan få fat på en ny, skal det dog prøves.

Sig endelig til, når ud ved mere, Nicholas. Det vil være en stor hjælp.

Venligst
Søren


Hej Søren.

Jeg fik fat i servicecenter, og det er kun dele til værket, der er nemme at skaffe. Skulle en del dukke op fra fabrikken siger jeg lige til.
Svar
#6
Tak for forsøget, Nicolai.

Jeg krydser fingre for at fabrikken kan være mig behjælpelig på et tidspunkt. Alt dette imens jeg ærgres over, at endnu et såkaldt tool-watch viser sig uegnet som egentlig arbejdsur, med den slidtage der naturligt følger med. Besynderligt at en sådan fjeder ikke er en standard reservedel qua det mekaniske slid, der nu en gang er på kransen.

Suunto´en må frem fra skuffen . .
Svar
#7
Fabrikken kører på minimum omdrejninger. Det gik rigtig godt indtil for 3 år siden og så er de kørt ned i omdrejninger. De første 10 år er nok de mest kritiske for miromærker. Selve kvaliten på urerne er udemærket, men service ud over værkerne er lidt vanskeligt.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)