Identifikation af ældre tissot
#1
Hej alle.

Nu håber jeg at jeg er endt, det rigtige sted, det er første gang jeg stifter bekendtskab med dette forum.

Jeg har arvet dette Tissot Automatic Seastar, der har været min morfars.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Jeg ved desværre ikke så meget om uret, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere. Originale boks og papirer findes heller ikke mere.
Måske nogen herinde kan fortælle mig lidt om uret, genkende modellen eller bare fortælle lidt om serien?

Jeg er også i tvivl om bagkassen mon er original?

Mhv. Lukas
Svar
#2
Hej

Velkommen til - har ingen anelse omkring gå gamle ure, men googlede lige en smule og fandt denne:

https://buyanticks.com/product/tissot-se...ure-1973c/

Samme urtype med kasse og skive, at den har rem frem for den viste flex rem på dit ur spiller ingen rolle. Måske det kan hjælpe det hele nærmere.

Der må være andre herinde som kan hjælpe mere præcist end jeg :-)

Torben
Svar
#3
Ohøj.
Kassen ser ud til at være en guldkappe. Det er en relativt tyk guldbelægning. Bag kassen ser korrekt ud. Det kan være en ide at gå forbi din lokale urmager og forhøre om mekanisk stand. Hvis værket mest har ligget urørt, kan et eftersyn uden tvivl få det i fin stand til daglig brug. det er ikke nogen auktionsvinder, men det var designet som et godt brugsur af god kvalitet. En ny rem ville heller ikke være af vejen, medmindre du alligevel ikke har går på armene

Sendt fra min Pixel 3a med Tapatalk
Svar
#4
Den ser da fint ud. Seastar findes der mange af, man kan ikke rigtig kalde det for et model. Hvis du kan få den åbnet, så kan værknummer fortælle os, fra hvad år den er. Denne type kasse (c-shape) fandtes også tidt hos Tissot søster (eller store bror) mærket Omega i anden halvdel af 1960erne.
Skift ur, når du står op!
Svar
#5
Tusinde tak for svar.

Jeg må ned forbi en urhandler så, men altid rart at få lidt at vide om uret fra andre kyndige :)

Mvh. Lukas
[-]
  • RasmusK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)