ekstra lange ur-remme
#1
Jeg har altid haft det problem at de medfølgende læder-remme til mine indkøbte ure var for små til mit håndled, hvor lænkerne som regel altid passede perfekt.

Da jeg faktisk godt kan lide at gå med læder-remme så har jeg måtte søge efter erstatninger og har da også en ekstra lang rem på vej fra ur-remmen dk, men samtidig fandt jeg et stykke af noget rigtig lækkert italiensk læder, som jeg engang købte en hel side af ved en gammel skomager og det var håndgarvet læder at fineste kvalitet (det var hans udlægning) men har god grund til at tro det og noget af det danner i dag underlag på mit skrivebord.

Men nu til sagen  Icon_blink

Lidt skære, og limen af dette læder og så fik jeg for mig de ideelle mål til mine remme.

Remmen med spændet ligger på de ca. 90 og remmen med huller ligger på 130, hvilket bringer spændet på midten af håndledet.

Den man vist nok kalder spaceren eller holderen er lidt til den store side, hvilket jeg godt kan lide, men den er før lavet i meget mindre udgaver og det er lidt efter hvilken stil jeg arbejder efter, men denne er meget behagelig at gå med.

Her kommer lige lidt fotos af projektet.

İmage

İmage 

İmage

İmage

İmage

PS. den sorte rem er en italiensk "købe" rem, faktisk er det den rem der fulgte med mit Andersmann
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Er jeg virkelig den eneste herinde i forum som har udfordring med et stort håndled.... Icon_head

Hvad har i af bedste remme og hvis man skal støtte danske steder, hvor vil i så anbefale at køber remme henne.

Ud over at jeg af nød har måtte lave mine egne remme, hvilket jeg dybest set ikke har lyst til, men som sagt af nød, så gider jeg heller ikke betale kassen for noget skrammel af en rem.

Jeg kan godt se for mig at remme kan bestilles gennem urmagerne og så er det originale remme til et mærke, hvilket alt efter mærke vil koste kassen og tro mig hvis det skal være i ekstra længde så koster det og tager tid...det er afprøvet.

En type rem jeg rigtig godt kan lide er de remme der er lavet af nylon-agtig materiale som kan bruges til at dykke/svømme med, men de er ofte også med de ure jeg køber, men de er bare for korte....og jeg tænker ikke nato-remme der går under urkassen, men almindelige udformede remme blot lavet af syntetisk materiale.

Der skulle efter sigende være en teknik som jeg faktisk rodede med i mine Panerai-dage, hvor man under vakuum kunne lade et resin trænge ind i læder, hvilket medførte at læderet blev modstandsdygtigt overfor saltvand, men det lykkedes mig aldrig at få det til at virke.

Nå det bliver til den sædvanlige for lange snak omkring nørderier og det skyldes nok den megen tid alene hjemme...det kan sku få selv den stærkeste mand i knæ Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Har et håndled på ca 18cm så har ikke de problemer du har. 

Men jeg vil gerne anbefale Erika Originals remmene. 

Det er dyre. Ja. Men hver en krone værd

Og de laves til din størrelse. 

Man udfylder ens håndledstykkelse ved bestilling. Så de passer altid helt perfekt.
Mvh Kim 
Svar
#4
Mit håndled er 19,5 og jeg har aldrig haft problemer med de medfølgende remme/lænker fra fabrikanterne :-)
Svar
#5
Jeg har et håndled på ca. 20 cm og er kun stød på "dit" problem
Med en original JLC læder rem som var utrolig smuk.

I lang tid havde læder remme ikke min interesse,
Men da jeg byggede mit DB var det for mig et must med læder rem,
Men det var intet problem at få 2 remme som jeg syntes passer både uret og mig perfekt.

Til min daglige beatet (Suunto) har jeg taget sådan en tekstil rem du beskriver hjem fra USA,
Med medfølgende monterings led så den kan monteres på urkassen,
og det dur altså bare en virkelig behagelig rem at benytte uanset vejr og vind.

Jeg har udsat både ur og rem for det mest utrolige og uanset hvad den kombi møder svigter den ikke
og er utrolig nem rengøre/holde. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
" tekstil rem du beskriver hjem fra USA"

Kan man slet ikke købe sådan noget her i landet ?

Disse Erika remme er det dem der er elastiske og kan det virkelig holde med den "krog/lukning" der sidder på remmen. ?
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
De holder helt fint.

Ingen problemer

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
#8
Tak Kim

Det må jo være okay med den lås ellers var der vel ingen som ville købe dem, men hvad med montering til urkassen, er der limet et lille rør ind eller hvordan.

Jeg har meget begrænset plads på mit MAT hvor remmen sidder nærmest inde i ur-kassen og remmen kan ikke gå under som man ser det med nato-remme, det er simpelthen bare ikke muligt grundet udfræsningen.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#9
Remmen monteres som en single loop nato.

Har virket helt fint på alle de ure jeg har haft.

İmage
Mvh Kim 
Svar
#10
På Suunto sider original remmen også som du beskriver Michael derfor kunne jeg heller ikke bare direkte montere NATO rem.

Jeg var også ude efter at uret ikke nødvendigvis lå højere på armen med tekstil rem da det er med på job hver dag.

Jeg søgt på Ebay og fandt en der solgte en løsning som komplet sæt som opfyldte begge mine ønsker.

Kvaliteten er fin remmen skulle være lavet af noget militær tekstil mener jeg det var om det passer ved jeg ikke men den er rigtig driftsikker og behagelig at gå med i mange timer.

En skrue der holder leddet fra kassen har været gået løs som eneste defekt men det blev løst med lock tite
İmageİmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)