Hvad bryder du dig ikke om?
#1
Star 
Hvilken SUBJEKTIV ting - stor som lille - har du det svært med når vi taler armbåndsure? De fleste af os har ting som vi i forskelig grad ikke bryder os om ifm. ure og det tænkte jeg vi skulle have en tråd om her i den lidt stille "Corona tid". Det kan være alt fra det mere overordnede som fabrikanter, men det kan også være små ting, som en bestemt type visere m.v. 

Hvad ved jeg, så kom frisk  Icon_e_biggrin1

Personligt har jeg flere ting, f.eks. er lyse skiver ikke blandt mine favoritter. Dermed ikke sagt at jeg ikke har haft, eller kunne finde på at købe et ur med en lys skive, men jeg foretrækker klart mørkere nuancer. Dernæst er jeg generelt ikke så stor fan af firkantede kasser, da det efter min mening tit bliver lidt klodset på armen. Her er dog også undtagelser som f.eks. Reverso, så længe vi taler de mindre kasser. Og så er jeg ikke bleg for at indrømme at jeg er lidt en sucker for (aner)kendte mærker, hvorfor min historik med micromærker er meget begrænset. Og her taler jeg ikke nødvendigvis om at det skal være dyrt, hvilket kan ses på mine ure, hvor bl.a. Seiko er flot repræsenteret i den lavere ende af prisskalaen. Alt for travle ure er i nogle tilfælde også en no go for mig, men her kan det svinge lidt begge veje, da nogle fabrikanter er super gode til at få meget med på skiven uden at det - for mig - bliver for voldsomt, mens det for andre er lige omvendt.

Men hvad med dig?
Svar
#2
Hov, jeg glemte størrelse.

Jeg er ikke til ure hvor det - igen for mig - ikke ser harmonisk ud på armen. Og her taler jeg om både for store og for små ure.
Svar
#3
If someone would give me a toilet roll they have been hoarding.I should be able to
write about the things i do not like about many watches,but i might need two.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Du må godt få to af de fire jeg har tilbage hvis du kommer forbi  Icon_lol
[-]
  • willy
Svar
#5
Er ikke fan af skeletterede visere.
Guld/stål ligger heller ikke så højt på ønske listen
Store kronografer med små urværker, hvor sub dials sidder for tæt på midten.
Luksus ure med gummireme. Det hører til på dykkerure.
[-]
  • Madeno1, p.sebastian
Svar
#6
(02-04-2020, 05:33 PM)KimT Skrev: Du må godt få to af de fire jeg har tilbage hvis du kommer forbi  Icon_lol
I might take you up on that Kim  Icon_lol Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Chris
Svar
#7
Godt spørgsmål.....

Her på det sidste er jeg kommet til den konklusion, at for mig skal pris og kvalitet hænge sammen, selvfølgelig set i et designmæssigt perspektiv.

Så derfor får jeg aldrig nogle af de såkaldte "high-end" mærker, da jeg ikke kan få det første til at passe.

Ex. mit eget PAM 24 kostede i sin tid kr. 25.800 hos Klarlund - den pris passede med det hele.....

Den sidste vejledende jeg har kunnet finde på samme model, er hos urværket til kr. 52.100  som måske er den sidste vejledende uret havde før de lavede modellen om og satte In-House værk i. Se her passer det slet ikke sammen for mig.

Så derfor ender min udrejse sikkert også hos Seiko i den lavere ende og nok et Omega Speedmaster, hvor man stadig kan få det til en pris, hvor det hele går op i en højere enhed.

Mangler bare at sælge mit PAM 380 og så er vejen skabt til et Speedmaster, som måske bliver et af mine sidste ure i længere tid.
Svar
#8
Jeg bryder mig ikke om når andre udtaler sig om deres egen personlige mening og skriver/siger det som iskold fakta.

Store ur, små ure, quartz, mekanisk, japansk, swiss made, nyt vs vintage. 

Der er ikke noget, der er rigtigt. 

Det handler kun om personlig smag og passion.
Mvh Kim 
Svar
#9
100% enig og det kan faktisk overføres til næsten alle livets forhold, IOS vs. Android, pc vs. Mac, BMW vs. Audi, blondiner vs. brunetter, McD vs. Burger King, Deep pan vs. thin crust, shaken vs. stirred osv. osv. :-)
[-]
  • 116520, cfnissen
Svar
#10
Er ikke fan af cyclops. Har altid synes det ser uharmonisk ud.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)