Incoming - første ur i 2020
#1
İmage

Det er FedEx-dag i dag. Må lige dele mit nye gamle ur med jer.

İmage

Jeg har altid været lun på IWC’s Pilot-serie - og særligt den klassiske Doppelchronograph. Bare navnet lugter langt væk at tysk teknik og nørderi.

Jeg har så ‘prøvekøbt’ lidt i de sidste par uger - men da jeg snublede over denne artikel med detaljer om historien bag Der Doppelchronograph, så var min skæbne afgjort.

https://www.hodinkee.com/articles/iwc-do...1-in-depth

Forleden slog jeg til hos en tysk forhandler på Chrono24. En 3713 - dvs. en opdatering af den originale 3711 - med boks og papirer.

İmage

Det er jo relativt diskret med sine 42 mm. Hvis man ved det, så kan man kende Doppelchronograph på den ekstra pusher ved kl. 10 - og hvis man kigger helt tæt på, så kan man se de to stopurs-visere...

İmage

Bagkassen er så tysk og underspillet, så man bliver helt blød i knæene.

İmage

Og så godt at have på. Lidt højt og tungt, men den følelse går over - og stakkels den dørkarm, der kommer i vejen. Det her ur er solidt bygget.

İmage

Auf wiedersehen

Der Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Doppel tillykke  Icon_smil
Svar
#3
Doppel danke vielmals!  Icon_e_biggrin1

[-]
  • KOP
Svar
#4
Stort tillykke. Jeg tænker, at du skal time mellemtider på en del ting nu, f.eks hvor lang tid tager at gå til metroen, og hvor meget af den tid går med at komme ud af lejligheden Icon_party
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
En lækker sag må jeg sige og selvfølgelig tillykke med den skønne klokke. Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(14-01-2020, 03:03 PM)Larsb Skrev: Stort tillykke. Jeg tænker, at du skal time mellemtider på en del ting nu, f.eks hvor lang tid tager at gå til metroen, og hvor meget af den tid går med at komme ud af lejligheden Icon_party


Oh yes. I modsætning til den yngre generation bliver jeg kørt ned fordi jeg kigger på analogt ur, ikke skærm....haha


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb, MichaelA
Svar
#7
Stort tillykke med den, den er så fed!
Har også lige hentet et doppelchrono (3786) i sidste uge, det er godt nok kræs! :)
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#8
Det er altså lækkert. Tysk og teknisk. Hvad mere har man brug for?

Fedt med 3786. Keramikkassen er også spændende.

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

[-]
  • Larsb, maltebrask
Svar
#9
Stort tillykke med en seriøs lækker sag  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Tak - den er altså rimeligt cool. Elsker det massive niveau af IWC DNA i dette ur. Med et drys Habring, Kurt Klaus m.fl.

Claus

[-]
  • Larsb, pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)