Privat køb via chrono24?
#1
Jeg overvejer mit første køb via chrono24 af en der sælger privat. Købet kan gøres via trusted chekout. Det er et tag Heuer til ca 10k.

Er der noget jeg bør tænke på?
Skal jeg spørge sælger om noget?
Bør jeg få tryktestet eller tjekket uret på anden vis efter at jeg har modtaget det?

På forhånd tak

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar
#2
Som privat sælger har man kun lov til at uploade 6 billeder, så jeg ville sørge for, at du har billeder af alle vinkler/dele af uret. Derudover også billeder af boks, certifikat, evt. servicepapirer osv., bare så du er helt sikker på hvad det er du får. Personligt har jeg kun gode erfaringer med at handle på Chrono24 - både fra forhandlere og private. Jeg har faktisk aldrig fået tjekket de ure jeg har købt.
[-]
  • Daniel
Svar
#3
De ekstra billeder jeg beder om, kan sælger sende dem i appen, eller er det på mail/messenger?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar
#4
(15-04-2019, 08:19 AM)Daniel Skrev: De ekstra billeder jeg beder om, kan sælger sende dem i appen, eller er det på mail/messenger?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
I app'en/via Chrono24.com i Meddelelser. 

Chrono24 skjuler mailadresser, hvis man prøver at skrive dem i meddelelserne. De gør det for at sikre, at kommunikationen foregår gennem Chrono24 og dermed beskytte sælger/køber mod fusk (og sikre, at Chrono24 får deres penge :-)). Jeg har oplevet, at flere bruger WhatsApp og gerne vil kommunikere den vej - jeg synes dog app'en/hjemmesiden fungerer fint og holder mig derfor til dem. Så er alt også dokumenteret hvis der bliver problemer senere.
[-]
  • Daniel
Svar
#5
Tak, jeg prøver at kontakte sælger, så må vi se om jeg snart kan vise et nyt ur frem...

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
Hm, jeg har fundet to tilbud, men er lidt lunken ved det ene. Hvordan kan en privat sælger have et ubrugt ur der er 1/3 billigere end grey market dealers? Samtidig lokker det selvfølgelig med et nyt ur, til samme pris eller billigere end et der er to år gammelt

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar
#7
Hvilken model er det du kigger på? Hvis du har en dårlig mavefornemmelse ville jeg nok finde et andet ur. Alternativt være helt sikker på, at alt medfølger, dvs. boks, garantibevis og meget gerne original kvittering. Der findes rigtig gode kopier af de fleste ure og man kan også sagtens købe boks+certifikat, som ligner originalen.
[-]
  • Daniel
Svar
#8
Tag Heuer aquaracer calibre 5 black titanium (fikst navn). Forestiller mig ikke at det er verdens mest kopierede ur, men gør mig alligevel tanker om hvor sælger har uret fra, eller har det i det hele taget. Så jeg tror at jeg går på min mavefornemmelse og satser på et andet tilbud.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar
#9
Ja, det er nok en god ide :-). Der findes masser af kopier af Calibre 5, men om der lige findes en af den model du kigger på tør jeg ikke sige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Daniel
Svar
#10
Lille update: det har ikke været nogen succes jeg havde fundet to sælgere, der havde uret til salg til ca 10 K. Selv om jeg var meget skeptisk til det ene tilbud, skrev jeg til begge to. Den sælger jeg var skeptisk til vendte aldrig tilbage. Den anden svarede (på fransk), at han ikke var hjemme i påsken, men at han ville sende billeder når han kom hjem. Det har han ikke gjort.

Samtidig blev jeg enig med mig selv om, at det var lidt for mange penge for en beater/sjovt sommerur. Så jeg købte et seiko trygt og godt via Ct-watches

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)