Et Seiko og to Seikøer
#1
Jeg har altid været vild med Seiko og deres ure. Ved godt at de kommer i alle mulige former og farver, for ikke at forglemme deres forskellige teknologier der driver disse skønne ure.

På den ene side har jeg nogle ure som er i klassen alvor, hvor det handler om at det har taget langtid at finde frem til nogle få jeg vil beholde og blandt disse er der lidt sølv ure og masterpieces, men jeg kan ikke nøjes med den del alene og har brug for lidt sjov i min hobby, så hvorfor ikke samle lidt Seiko ure.

Seiko lader mig aldrig tilbage med en følelse af noget middelmådigt, selvom der godt kan være tale om meget billige ure og værkerne er ikke øjecandy, men blot noget der er sendt gennem en maskine, nærmest uden at være gennem menneske hænder, men stadig leverer de varen og man har en lille tidsmåler med god finish.

Så er der også i den anden ende af skalaen Seiko der er topklasse, hvor der har været håndværk og mennesker indover til ug, man taler om stolthed ved at sende et ur videre og har givet det max. opmærksomhed. Disse ure sælges ved udvalgte butikker rundt om i vores lille land og prisen er derefter.

Mit område hvor jeg vil lege er altså i den "billige" ende af skalaen og i tiden der er gået har jeg haft mange rigtig fede Seiko modeller forbi og nogle er mere savnet end andre, men alle har de været spændende at "lege" med og glæden ved deres finish er bare altid i top, hvilket ikke kan siges om de mange mikromærker jeg har prøvet der trods alt ligger i samme prisklasse.

Jeg har to nye Seiko ure på vej i 48mm og en i sort og en i grå look, men mere om det når de kommer frem.....og ja mit Eterna måtte lade livet og selv om det er et skøn ur i super kvalitet, så ville det blot komme til at ligge i kassen.

Verden er i en konstant bevægelse og ligeledes er min trang til nye ure  Icon_study Icon_drunken
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Begge ure kommer med den efterhånden gamle teknologi som Seiko kalder Kinetic energi og denne bevægelses opladning driver den lille motor, som roterer med voldsom mange omdrejninger...jeg har læst op til 100.000 omdrejninger i min.

Selvfølgelig er der sket nogle forbedringer siden mit første Kinetic og i dag bruger de et opladelig litium batteri, som kilde og denne kan skiftes. Jeg har forsøgt at finde noget som kunne vise hvordan der så ud inden i disse ure og her lidt ældre udgave, hvor man lidt over 6 min. inde i videoen skifter den lille "turbine"



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Ingen matcher Seikos position i branchen. Icon_Up
Her er lidt mere om emnet https://www.youtube.com/watch?v=vSNSvP0uv1o

Tillykke med urene og god weekend Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#4
Jeg er helt oppe at ringe over de nye Seiko ure  Icon_party



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Gert
Svar
#5
Her kommer lidt billeder af de to ure

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Så lærte jeg en ny god sætning, jeg vil til at bruge fremover, "det pureste gummi" Icon_cool

Seiko går man aldrig galt i byen med, ingen tvivl om det. Der er masse af ure i alle prisklasser at vælge imellem, og alle med høj value for money, hvis du spørger mig!

Urene passer perfekt til dit håndled Michael, og jeg syntes godt om dem. De kunne også være fede på en af dine mange nato-remme.

Det med at handle et sted, kan jeg godt forstå, man bygger ligesom et tillidsforhold op mellem køber og sælger, og Claus er som vi nok alle ved herinde en good-guy!

Men kig dig nu lidt omkring, der er hundredvis af fede Seiko modeller at vælge imellem, om ikke andet kan du jo få Claus til at skaffe dig dem, når du har det bedst med det.

Tillykke med atter et par ure til din måske nye Seiko samling.

Nå mens jeg så din video og skrev indlægget, er de allerede på nato-remme:-) Icon_Up
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#7
Tak Henrik for dine gode indlæg Icon_Up

"det pureste gummi" eller "gavmildt forgyldte visere"...der er mange måder at sige det på Icon_lol

Her lige et par skud mere

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
Jeg har lige bestilt en rem fra MN Strap til et IWC pilot ur jeg har på vej (iw377709). Tænkte på dig da jeg bestilte, tror det lige er dig Michael. Du kan frit vælge bredde og størrelse (håndled), farver og finish på spænde. Der er lidt elastik i båndet, lyder skræmmende men er yderst behagelig at gå med!

https://erikasoriginals.com/
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • pbr
Svar
#9
Fede ure Michael. 

Jeg er meget stor Seiko fan. 

Glæder mig til at se og høre om dine kommende Seiko ure. 

Der er ikke noget galt med at skifte ud i kassen. Vi er alle forskellige. 

For de fleste er det selve rejsen, der er mest spændende
Mvh Kim 
Svar
#10
Et spørgsmål herfra Michael.

Holder du regnskab over hvad din ur hobby koster/har kostet,
Når du lande nye og sender andre afsted igen?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)