Hjælp til at åbne Omega Seamaster De Ville
#1
Sad 
Hej alle.

Jeg har været så klodset at tabe mit manuelle Omega Seamaster De Ville Icon_head

Det fik en firkant, som normalt sidder ved datoangivelsen, til at ryge løs. Nu suser den rundt på skiven inde i glasset.

Det skal selvfølgelig laves. Men budgettet er ikke lige til et dyrt urmagerbesøg. Kan jeg lave det selv?

Jeg har googlet og set diverse Youtube-videoer, hvor det ligner, at glasset skal "pustes af". I så fald burde det vel ikke være umuligt for mig at ordne selv? Så er det nok mere et problem at få glasset på igen.

Her er billeder af uret.
https://ibb.co/gKkYvz https://ibb.co/nJF0az. Håber det giver mening.

Alle input er velkomne. Tak.
Svar
#2
Du har en De Ville med "monocoque" kasse, hvilket vil sige, at uret skal åbnes gennem glasset med et særligt stykke værktøj og ikke ved at åbne bagkassen.

Det er helt klart ikke noget, som jeg kan anbefale dig at gøre som et DYI job - du er nok nødt til at gå til en urmager. Desuden vil det være meget svært at montere den del, der er faldet af skiven selv, så det ikke er træls ud.

Uret fortjener at blive repareret af en uddannet urmager - derudover vil det helt bestemt også være en god idé at få urværket checket, når nu det har været en tur på gulvet. Det er normalt ikke noget som et mekanisk ur har godt af. At en af markørerne på skiven er slået løs vidner jo om, at det har fået et ordentligt slag !!

Urets værdi ligger formentligt mellem 3-5000kr, så en hjemmesløjdsreparation vil være uklogt, idet du risikerer at ødelægge langt mere, end det du vil "fixe" !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Hej
Det er ikke nogen dyr reparation
Hvis du bor i København kan jeg anbefale Bo Mølbak ellers gå til en rigtig urmager det fortjener uret
[-]
  • pbr
Svar
#4
(16-08-2018, 05:16 PM)Yngve Skrev: Hej
Det er ikke nogen dyr reparation
Hvis du bor i København kan jeg anbefale Bo Mølbak ellers gå til en rigtig urmager det fortjener uret

Bo Mølbak eller en rigtig urmager ? gad vide hvad Mr. Mølbak siger til det  Icon_blink
P.N.
Svar
#5
Uha, Bo Mølbak er en rigtig urmager, men hvis man bor i Skagen er der lang vej men det kan selfølgelig sendes
Jeg kan varmt anbefale Bo Mølbak



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
(17-08-2018, 11:30 PM)Yngve Skrev: Uha, Bo Mølbak er en rigtig urmager, men hvis man bor i Skagen er der lang vej men det kan selfølgelig sendes
Jeg kan varmt anbefale Bo Mølbak



Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har sendt dig en PB
Svar
#7
Nu er det ikke mit ur
God weekend og tak for tilbuddet
Måske en anden gang da jeg ofte er i Saltum.
Svar
#8
Jeg takker for jeres input Icon_smil

Så må jeg nok en tur forbi Bo Mølbak igen. Det var ham, der i sin tid satte uret i stand for mig.

Mvh. Plenne
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)