Grand Seiko service
#1
Hej folkens,

Jeg ville høre om folk herinde har nogle erfaringer med service af Grand Seiko i Danmark? 
Jeg kan se at GS har været i gang med at udvide deres servicenetværk til resten af verdenen, men hvordan indsendelse til service foregår er ikke helt klart for mig.

Jeg går ud fra at Poul Halse tilbyder service eller at indsende til Seiko, men jeg så gerne at der er andre muligheder end en tur til Horsens  Icon_smil
Svar
#2
Så vidt jeg er orienteret så skal uret som udgangspunkt Til deres EU center,
Afsendt fra en aut. Seiko dealer.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Find en urmager du stoler på. Grans Seiko er ikke speciel i teknisk henseende. Hvorfor sender man et traditionelt mekanisk ur enten til fabrik eller service-centre  Icon_head Icon_lol
P.N.
(25-11-2017, 02:58 PM)zigge Skrev: Hej folkens,

Jeg ville høre om folk herinde har nogle erfaringer med service af Grand Seiko i Danmark? 
Jeg kan se at GS har været i gang med at udvide deres servicenetværk til resten af verdenen, men hvordan indsendelse til service foregår er ikke helt klart for mig.

Jeg går ud fra at Poul Halse tilbyder service eller at indsende til Seiko, men jeg så gerne at der er andre muligheder end en tur til Horsens  Icon_smil
[-]
  • millan renatus
Svar
#4
For at overholde en evt. Fabriks garanti tænker jeg,
Og skal der endeligt bruges stumper,
er din baggårds mekanikker nok ekstra udfordret. Icon_blink

Det er en dyrere løsningen det er vi helt ening om,
Og heldigvis er det jo frit hvad man vælger. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Ja man kan jo være mere eller mindre gal på penge  Icon_e_biggrin1
P.N.
Svar
#6
Tak for svarende  Icon_smil

Vedrørerende uautoriseret service så er det selvfølgelig en mulighed så længe værket blot skal smøres/justeres, men mig bekendt kan uautoriserede ikke skaffe reservedele til GS - kan dog være jeg husker forkert.
Svar
#7
Med lidt tålmodighed kan alt skaffes på nettet.
P.N.
(26-11-2017, 04:12 PM)zigge Skrev: Tak for svarende  Icon_smil

Vedrørerende uautoriseret service så er det selvfølgelig en mulighed så længe værket blot skal smøres/justeres, men mig bekendt kan uautoriserede ikke skaffe reservedele til GS - kan dog være jeg husker forkert.
Svar
#8
Service delen betyder ikke noget i forhold til GS for mig,
Eller f.eks spring drive som sidder i min Marinemaster.

Jeg er sat sådan sammen mentalt,
at jeg ikke tager sorgerne på forskud. Icon_blink

Og hjertet bestemmer mest når jeg vælger ur. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)