3714 Service
#1
jeg vil høre om der nogen der har gode erfaringer med service af ref. 3714, iwc Portugieser Chronograph i område København, og hvad skal man forvente af prisniveau for et sådan ur?


gode indspark mødes med kyshånd.
Svar
#2
Velkommen til Nicolaj! IWC Portugiser Chrono er et herligt ur. Blandt de mest sælgende i IWC programmet. Jeg har ikke nogen personlige erfaringer fra service af 3714'eren i København, men da værket er en modificeret Valjoux 7750 burde det ikke være uoverstigeligt. Du kan jo prøve at spørge her: http://www.vintageure.dk/Urmagerservice. Et Omega ur med tilsvarende værk angives til en servicepris på 2200 kr.
JK
Svar
#3
Hvis du foretrækker en IWC forhandler, er der Ole Mathiesen og Hvelplund i København og hvis det gerne må være en uafhængig urmager har jeg personlig gode erfaringer med Vintageures urmagerservice som JK også linker til herover.
Svar
#4
jeg kom af med ca 3500kr for mit Aquatimer chronograph. det var vist ca 4-5 år siden.
Svar
#5
Stiller lige et newbie spørgsmål (har brugt søgefunktionen, men der dukker en del op når man søger på service :-)). Hvor ofte bør man få serviceret sit ur? Jeg har et Portoguese (3714-01) og en Aquatimer (3719-28) - de er begge 5+ år og er aldrig blevet serviceret. Bør jeg får det gjort på begge ure?
Svar
#6
5 - 10 år afhængig af hvor meget du går med dem. Er de over 5 år gamle og taber mere end 10 sekunder i døgnet ville jeg give dem service. Men om der går 1 - 2 år ekstra over de 5 år betyder intet. Tager du til en AD forhandler koster det en del med 2 ure.
Svar
#7
(20-01-2016, 09:32 AM)onkeldunkel Skrev: Stiller lige et newbie spørgsmål (har brugt søgefunktionen, men der dukker en del op når man søger på service :-)). Hvor ofte bør man få serviceret sit ur? Jeg har et Portoguese (3714-01) og en Aquatimer (3719-28) - de er begge 5+ år og er aldrig blevet serviceret. Bør jeg får det gjort på begge ure?

Det er lidt urenes "hvad er meningen med livet spørgsmål" som man aldrig rigtig får et endegyldigt svar på. 
Jeg synes denne post var værd at læse:
http://forums.watchuseek.com/f20/how-oft...280?page=1

Omend den heller ikke svarer på dit spørgsmål.
Mvh Jens
Svar
#8
Find nu den urmager du har tillid til og lad ham/hende afgøre hvornår det er nødvendigt. En fagmand kan hurtigt afgøre hvornår det er en god ide at foretage service. 
P.N.
Svar
#9
Hej.
Som en start kan du jo sørge for at uret er trukket helt op, tage det af og lægge det hen, skriv dato og klokkeslæt ned, når uret så er gået i stå, skal du finde ud af om det er før frokost eller efter frokost det er gået i stå, skriv så det klokkeslæt ned. Så kan du regne gangreserven ud, er den meget under det den skal være, ja så trænger uret til service.
Så sværere er det såmen ikke, og ellers hvis uret ikke går så præcist som det har gjort, ja så trænger det også, men det sidste er der jo andre der har skrevet om.
Held og lykke med det...
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#10
A watch is just something mechanical with moving parts,just like a car.Oil keeps the parts running smoothly,and i change the oil in my car two times every year.I would not dream of letting any watch of mine go more than 5 years without a service.Oil loses its lubrication capacity with age.Why risk destroying or wearing out the parts of a watch,just to save a little money on a service?Everything mechanical needs to be looked after.Those who do not do care about this,just give problems to the people who buy their watches.You would not buy a car where the oil was not changed,and i feel the same about watches.I hear all these fantastic and many true stories about watches that run for 20-30 years without a service.This can happen,but not many talk about what the watch looks like inside after treatment like this.I will never understand people who buy watches costing thousands of kroner,and then try to save money on looking after them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • stenstrupigen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)