Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Givet Likes: 0
Helberg patinerer på 2-4 dage ved daglig brug og hvis du feks sveder meget.
jeg synes, at når det går så stærkt, så skal man lade det komme naturligt
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Helberg lugter mere end Helson og smitter MEGET mere af. Der er så også mere der rør huden på grund af designet.
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Henrik A Skrev:MikkelBA Skrev:Henrik A Skrev:Ja, mit bronze ur lugter lidt, men jeg skal holde uret helt op til næsen, ellers kan jeg ikke lugte noget.
Det kan også godt smitte af på håndleddet hvis man sveder meget, specielt i denne varme.
Hvordan smitter dit af?
Jeg får grønt hud efter et par timer, hvor kronen sidder. Er det meget normalt? Hvad har I oplevet?
Mht patinering, så har jeg kun brugt mit et par gange og den får sgu lov til at leve sit eget liv 
Det samme, grøn hud ved kronen. Det skal siges at det kun er sket 2 gange, begge gange hvor jeg har svedt meget, ellers er der ingen problemer.
Det er fordi saltindholdet i sveden i huden hjælper oxideringen på vej. Bronze (kobberet i legeringen faktisk) oxiderer til grøn, og det smitter så af. Går ud fra at bagkassen er i stål?
Nogle mennesker sveder mere end andre, så der er forskel på hvor stort et problem denne grønne afsmitning er. Hvis I vil kan I coate det sted på uret der kommer i kontakt med huden, f.eks. med klar neglelak. Et meget udbredt trick indenfor smykker med kobberindhold.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•