JLC´s holdning til Watch Winders
Jeg faldt over følgende tråd og syntes især at det første indlæg var interessant.
Åbenbart har en kunde fået fortalt af JLC ´s butik i Beverly Hills, at de IKKE anbefaler brug af windere.

Men læs selv her [url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=1763525&rid=0#msg_6073513" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... sg_6073513[/url]

Jeg har ikke selv en winder, ej heller intentioner om at anskaffe en, men synes det er tankevækkende at JLC helt fraråder brugen.
Svar
Jeg har en winder og benytter den til mit PO og Steelfish, men ingen af urene er levnende efter et par dage i winderen :(
Svar
Sociologen Skrev:Jeg har en winder og benytter den til mit PO og Steelfish, men ingen af urene er levnende efter et par dage i winderen :(
Tror du ikke du skal skifte program på den winder? Mine ure (bl.a. et PO identisk med dit) går aldrig i stå når jeg har dem i winder.

Hvad angår JLCs anbefalinger så har jeg svært ved at se at det skulle være mere skadeligt med en winder end gantagne manuelle optræk, men jeg tror det langt hed ad vejen er et spørgsmål om religion. Jeg synes de gange emnet har været berørt tidligere er endt med at for og imod er omtrendt det samme og at det er et spørgsmål om temperament.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Jeg synes, jeg har forsøgt at lade den køre såvel den ene vej som begge veje skiftevis.
Svar
At winderen skulle skabe et magnetisk felt fordi den bevæger sig for hurtig har jeg for at sige det mildt meget svært ved at tror på,
jeg havde mit JLC i winder igennem fire år når det ikke var på armen uden problemer og der er ikke det ur jeg ikke ville sætte i winderen.

Er enig i at vi er ude i religion her nogle er for andre imod Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:At winderen skulle skabe et magnetisk felt fordi den bevæger sig for hurtig har jeg for at sige det mildt meget svært ved at tror på
Nu læser jeg det ikke som om at bevægelsen skaber et magnetfelt.
Der er to ting JLC ikke "synes om" iflg. indlægget.

Bevægelsen, som kan være for hurtig ELLER et muligt magnetfelt (måske skabt af den elmotor der driver winderen)

Jeg skriver ikke at jeg er enig, jeg synes bare det er interessant at JLC (igen iflg. indlægsskriver) fraråder det.
Og derudover skulle jeg jo nok mene at jeg bare en gang imellem bevæger min arm hurtigere end en winder drejer uret Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)