Finish på ETA2824-2
Der drages ofte tvivl omkring Breitlings ETA værker, nogen siger det bare er standart der sidder i og at der ikke er gjort noget ved dem.

I dag fik jeg så mulighed for at se 2 af mine egne ure indeni. Beklager de dårlige billeder. Jeg havde desværre kun min HTC Smartphone ved hånden...

Breitling vs. Anonimo

İmage
İmage
İmage
İmage

Anonimo har kun fået lidt finish på rotoren - Breitling har fået Geneve striber og en generelt meget fin finish..... Det sidste billed viser bedst den store forskel.

Det bør også nævnes at priserne fra ny, var ca. den samme på disse 2 ure. Breitling kommer endda på lænke. Begge er meget velbyggede divers. Brugtpriserne er stort set også identiske.
Svar
Er det lidt tæring man kan se på Anonimo'en? (Rundt langs kanten uden for pakningen.)

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Uret har været brugt til det, det er skabt til.... SALTVAND.... Det er lige til at rense af Icon_e_wink

Anonimoen er lige nu på spa ophold i Horsens, og kommer tilbage med nyt glas, ny glaspakning og ny lünette....
Svar
Min erfaring er, at Breitling gør meget ud af nøjagtigheden på deres ure. Det betyder også, at Breitling udskifter/forbedrer dele i værkerne, i forhold til de ebauches, som de bestiller hos ETA. Det, der har imponeret mig ved Breitling klokkerne er, at de i praksis - både i kulde, varme, på armen eller i kassen - altid går rigtig godt og præcist. Stor horologi er det dog ikke, at anvende 2824 og 7750 baserede værker, men til gengæld er det heller ikke "bare" standard værker fra ETA, som Breitling anvender. Efter min mening, så har anvendelsen af ETA baserne den fordel, at Breitling klokker er til at få reguleret og serviceret ved almindeligt kompetente urmagere - og det tæller da også lidt i et samlede billede. Især når man også medregner, at Breitlings kassefinish ofte er rigtig god. Her kan der læses lidt snak frem og tilbage om værker og delene i værkerne:

[url]"http://forums.watchuseek.com/f39/how-much-does-breitling-modify-their-eta-movements-comparison-omega-tag-heuer-iwc-487935.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/f39/how-mu ... 87935.html[/url]

Og her er et billede oppe fra Peter, af en Chronomat med 7750 base:

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Interesant debat.

Jeg er overbevidst om at både Breitling og Omega har fundet melodien mht. at udnytte ETA værkerne på en optimal måde. Værkerne er finisheret lige det "de kan bære" uden økonomien knækker - og man lige så godt kunne have puttet en in house værk i uret.

Men kan man dokumentere at disse finisherede værker faktisk er mere præcise, mere robuste eller mere langtidsholdbare end de bedste ufinisherede værker fra ETA? Jeg tror det vil være svært. Så bottom line - det er lir! Icon_e_surprised

vh Baun
Svar
For mig at se virker Breitlingen bare mere poleret også på indersiden så kan man kalde det lir eller noget andet,
nogen der kan sige noget mere om hvad der er Breitling udskifter og juster kraftig på deres ETA værker Icon_question

På ure som disse ville jeg heller have et værk hvor pengene er gået til at noget som jeg som ejer få glæde af,
en masse lir på dele som normalt ikke ser dagens lys ville jeg være ligeglad med.

Derfor syntes jeg det er fedt at rotoren på mit Sinn er guld belagt da det som jeg har forstået det skulle påvirke
værkets gang positivt,at der så ikke er en masse lir/sliberinger på selve delene er fino med mig. Icon_cool

Var vi ude i et dress ur med glas bagkasse så var det en anden snak.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Derfor syntes jeg det er fedt at rotoren på mit Sinn er guld belagt da det som jeg har forstået det skulle påvirke
værkets gang positivt,at det så ikke er en masse lir på selve delene er fino med mig. Icon_cool

.

Ahhhh hva'? - den holder vist ikke i byretten. En guld rotor - jeps den vejer mere end stål og øger formentlig funktionaliteten marginalt - en guldbelagt - næppe - ren lir - sælg det ur Icon_e_surprised

vh Baun
Svar
Der er jo visuel finish hvor slibning af striber og rundeslibe mønstre ser ud, uden som sådan at gavne, og så er der poleringbaf kanter, tandhjul osv som koster en del mere og nok også giver mere virkning.
Fogyldt rotor giver vel mere visuelt, men guld, eller sågar massiv guld yderst på rotor har med guldets vægt betydning.

Breitling køber givet 2824 i COSC versionen som jo i sig selv har højere finish end standard (er COSC certificeret version af 2824 Elabore = forarbejdet. Derudover kan det sagtens tænkes Breitling selv kører lidt videre (udover navn på rotor som sikker kommer direkte fra ETA)
Billederne tillader at se visuel forarbejdning men ikke om det er af betydning. Mest overraskende måske, at Animino ser sådan lidt trist ud
Vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Breitling har som de fleste andre en horologisk dyster periode i 70-90'erne, hvor deres værker i 99 % tilfælde var ETA 2824 og Valjoux 7750 uden noget finish pånær et Breitling logo på rotoren. Som tommelfingerregel kan man gå efter, at efter år 1999/2000, hvor stort set alle værker blev opgraderet til COSC, ændrede man også finish procedure så den modsvarede prisen. Mit bedste råd er derfor at gå efter Breitling fra efter år 2000 med COSC. Så er finishen i orden og lig den på Claus' billede.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)