Tolddokumenter ved køb af brugt ur?
Jeg vil så stadig påstå at hvis du sender uret ud af EU til rep skal du ved modtagelse kunne bevise at du har købt det i DK (nyt eller brugt) og ikke at der er betalt told/moms engang for 10 år siden.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg ser nu ikke spøgelser. Jeg er jo bevidst om, at jeg nu hænger på told og moms, hvilket jo er min egen skyld, når jeg nu ikke har sikret mig, at der var styr på det, når uret nu kom fra et ikke EU land.

Jeg talte med en dame hos told og skat igår. Hun fortalte mig, at hvis mit ur sendes tilbage fra Hong Kong med 1300 $ på toldsedlen, da det sendes forsikret, at det så vil gå igennem den almindelige toldkontrol og derved også give mig regningen på told og moms. Her vil jeg så efterfølgende kunne vise den oprindelige toldseddel og derved måske undgå told og moms, da jeg endvidere skal bevise at det er samme ur.
Ja det lyder som kontrol, men jo på den måde de sikrer at folk køber lovligt!!! Men som hun også fortalte, så laver de ikke kontrol af alle pakker og derfor kan pakker gå igennem.

Så når alt kommer til alt, så ramte jeg en faldgrube og jeg har lært af den, hvad andre vil tage med sig må jo være op til dem. Jeg vil efterfølgende være meget forsigtig med at købe brugt uden at få relevante dokumenter med.

Havde jeg haft en kvittering at uret var købt af mig privat i DK, ville jeg godt kunne have fremvist denne kvittering. De vil så også her kontrollere at sælger har styr på at told og moms er betalt, så her risikerer man at give den videre til sælger, hvilket jo heller ikke er fair.

Men det var nu også kun hvad jeg fik betalt og jeg er sikker på at man kan få mange forskellige svar fra dem når man ringer Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
Svar
I am no expert on this but i always thought that if a watch is used and for personal use they cannot tax it.A new watch i can understand but a used watch Icon_question I have gone through customs loads of times with a watch or two and shown the date of purchase and have never been asked to pay.I mean christ if they could tax watches twice where would it end.I and millions of watch owners in the world are walking around with watches we have purchased on our holidays.I have just never heard of anyone being stopped and asked about their watch.And who the hell has got the tax papers on their watch ? Not a lot of people i think.And how the hell can they find out where the watch was sold in the first place.It is not a car with a registration document.And as far as i know they cannot demand that we keep the papers on everything we buy.To be honest i do not think they would even bother to make a case out of a used watch.Just my opinion maybe i am wrong.
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Efter mine erfaringer er told og skat lige glade med om det er nyt eller brugt. Det bliver jo værdien som er afgørende for om der skal betales eller ej.

Har selv købt en del brugte remme på nettet, hvor jeg også er blevet opkrævet told og moms, men hvis dette er snyd fra told og skats hjemmeside, så har jeg mange penge til gode........

Så Willy det du skriver er at hvis jeg køber et brugt Rolex i USA, så gider told og skat ikke bekymre sig om at opkræve told og skat??????
Svar
Panerai Skrev:Efter mine erfaringer er told og skat lige glade med om det er nyt eller brugt. Det bliver jo værdien som er afgørende for om der skal betales eller ej.

Har selv købt en del brugte remme på nettet, hvor jeg også er blevet opkrævet told og moms, men hvis dette er snyd fra told og skats hjemmeside, så har jeg mange penge til gode........

Så Willy det du skriver er at hvis jeg køber et brugt Rolex i USA, så gider told og skat ikke bekymre sig om at opkræve told og skat??????
Hi Torben like i said i am no expert but i do not think they have the right to tax a used watch that is for your own personal use.I mean they could try stopping millions of people travelling the world with their watches but they cannot.Maybe it is different for a dealer who is importing watches to sell.I do not believe the Danish Tax authoritys have the right to tax a used watch for privat use.Before i paid them any money i would ask a expert on EU tax laws for a opinion.I would never ring to the tax office and ask if i was not sure.I would ask a lawyer.I do not trust or believe anything i hear from the Tax office before i have double checked it.Your problem seems to be that you have to send your watch through customs.I would ask someone else if they try to tax you. Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Mit ur skal ikke gennem told, men kommer det jo automatisk når det sendes med posten og kommer til Danmark med påført værdi på pakken. Ja var der ingen værdi, skulle jeg selvfølgelig ikke betale told, men her er det vi snyder et system Icon_evil Icon_evil

Så det kan være du har ret og hvis ja, er der jo ingen problemer med at købe brugt uden for EU, hvilket jo er en super nyhed som ursamler.

Slut herfra.....
Svar
Køber du nyt eller brugt uden for EU skal du betale told og moms ved import til DK. Det hersker der absolut ingen tvivl om. Kommer uret til landet som pakke er det jo en smal sag for tolderne at afkræve told og moms. Kommer det på armen gennem lufthavnen er det straks mere kompliceret idet langt de fleste ikke vil kunne bevise at uret er købt inden for EU.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Helt enig.

Men hvis tolderne stiller spørgsmålstegn ved uret på armen (på vej ind i DK), skal man så ikke kunne sandsynligøre, at man også har haft det med ud af landet?
Det er jeg ret sikker på - enten ved hjælp af billeder, dokumentation eller andet.
Svar
Det er jo vanskeligt i praksis. Hvad med det dyre jakkesæt, håndtaske, mobil osv?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det er vel heller ikke noget der praktiseres som sådan.
Men ved forsendelse er der ingen tvivl.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)