Lad os få skilpadden ud af æsken !! :-)
Hvad koster sådan en bandit og evt. link?
Svar
(17-08-2017, 07:51 AM)KimT Skrev: Hvad koster sådan en bandit og evt. link?

Den er fra Strapcode.com, der opererer ud fra Hong Kong og koster ca. 115 USD. De har mange forskellige modeller og kvaliteten er høj trods prisen.

Her kommer link til den lænke/spænde-kombination, jeg har valgt:

https://www.strapcode.com/store/22mm-super-jubilee-316l-stainless-steel-watch-bracelet-seiko-turtles-srp777-padi-srpa21-wetsuit-ratchet-buckle-brush-p-4605.html#.WZVD_eXyivM

Var meget fristet af deres Super Jubilee lænke, der er kanon flot til Turtle - men endte med at vælge Oyster lænken i stedet for, idet jeg var bange for at Jubilee lænken blev lidt for "bling". Oysteren er mere "tool"  Icon_smil

https://www.strapcode.com/store/22mm-sup...ZVDWuXyivM

(17-08-2017, 07:44 AM)runzuk5 Skrev: Hvad kommer vægten op i med stållænken?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lænken vejer godt til, men på ingen måde ubehageligt - jeg har ikke vejet ur og lænke endnu.

Vent slut !  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • runzuk5
Svar
Jeg har også købt en lænke fra Strapcode. Det var et af de få steder jeg kunne finde en 21mm lænke til et Certina DS8.
Kvaliteten er helt fint og jeg er meget tilfreds. Som Peter skriver, så er lænken pænt tung men behagelig.

Jeg endte med at købe denne til 102 USD:
Super Engineer II Submariner Clasp
Svar
Tak for links. Jeg må lige få kigget på det, da jeg gerne vil have en lænke til mit turtle.
Svar
(17-08-2017, 09:13 AM)pbr Skrev:
(17-08-2017, 07:44 AM)runzuk5 Skrev: Hvad kommer vægten op i med stållænken?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lænken vejer godt til, men på ingen måde ubehageligt - jeg har ikke vejet ur og lænke endnu.

Vent slut !  Icon_smil

Så fik jeg uret på vægten - det vejer 188 gram i min konfiguration med lænken på (jeg har afmonteret 3 led)  Icon_smil

Jeg vil så lige bemærke, at udover selve "diving extension ratchet mechanism", som jo så "trækker spændet ud", findes det ikke nogen justeringsmuligheder udover at af- og påmontere led ! Man kan ikke som ved et gammeldags spænde flytte imellem et par huller med en springbar.

Selve "diving extension" muligheden anser jeg ikke for en permanent justering, så derfor skal man være lidt heldig, at lænken passer én blot ved at justere med leddene - det er heldigvis tilfældet for mig !  Icon_cool

Men det er nok denne lænke/spænde kombinations eneste svaghed, hvis man spørger mig ! Man kan dog vælge mellem forskellige spænder !  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • runzuk5
Svar
Uret ser fedt ud, og lænken ligeså Icon_smil

For sjov vejede jeg lige mit SRP773 med Seikolænke (købte det i marts 2016 hos forhandler i England på lænke) 191 gram.
Mvh.

Jørgen
Svar
I dag kunne jeg så hente en lille pakke på posthuset fra Harold Ng aka Yobokies - det var dog kun det lunetteindlæg med ekstra synlig perle, som jeg havde bestilt som en eftertanke, efter at jeg havde bestilt alt det andet. Men det er dog stadig en start  Icon_smil

Den næste pakke, kan ikke være langt bagefter og så skal der "moddes" !!  Icon_hjerte

İmage

İmage

İmage

(Hvis nogen gerne vil vide, hvad det er for en kniv, jeg bruger til at åbne pakkerne med, så er det en Benchmade 856 Mel Pardue, Pre Production Run, G-10 Handle, Limited Edition 354/500 i ATS34 stål)
/Peter

Svar
Du har altså også smag i knive. Den er fed

Jeg bruger en steakkniv fra IKEA  Icon_lol
Mvh Kim 
Svar
(19-08-2017, 04:16 PM)Avantismo Skrev: Du har altså også smag i knive. Den er fed

Jeg bruger en steakkniv fra IKEA  Icon_lol

He he .......... jeg har adskillige Benchmades (m.v.), som jeg nu kan "komme ud af busken med" efter at de har lavet våbenloven om !  Icon_e_biggrin1
/Peter

[-]
  • runzuk5
Svar
Jeg plejede at bruge en nøgle til at åbne pakker med, nu har jeg fået sådan et multitool i mit nøglebundt til det.
İmage

Sendt fra min E5823 med Tapatalk

Iøvrigt en fed kniv Per

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)