Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Det er referencenummeret :-) 166.033, det står på nogle 1960-70'er modeller, og oftest på frontloader og så skriver de hvilket tool der skal anvendes til at fjerne glasset.
Det der står bag på DBA kassen er ikke et Omega referencenummer eller serienummer, så derfor skal bagkassen kontrolleres indvendigt inden et køb, om det er en Omega urkasse.
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Nå okay. Tak for det TDN
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Stort set alle vintage guldure - og stort set uanset mærket - har en 4 til 6-cifret serie, numerale eller alfabetisk, altid med samme type, stanset på bagkassen. Mit bud er at bortset fra et - par luksus- og high end mærker, købte urproducenterne deres guldkasser fra en out of house fabrik.
Min formodning er at "serienummeret" er en lovpligtig markering af genstande lavet af guld og har som sådant absolut intet at gøre med urets serienummer.
Her to eksempler af vintage guldure jeg har haft. Jeg ejer også en tredje, Rolex Precision dress watch fra 50´ene som har samme type nummer- / bogstavserie på bagkassen. Kassen - i 10kt guld - er absolut original, produceret for Rolex hos en UK kasseproducent.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Muligt men nu har jeg set mange Omega guldure og de har en Hall mærkning på hornene eller urkassen og resten står inde i bagkassen, undtagen de mallorca fakes fra 1960/70'erne. Ikke engang eksterne kasseproducenter af Omega brugte at skrive det udvendigt. Så hvis det er en Omega urkasse er den usædvanlig.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jeg tror ikke, at der er et entydigt svar på det spørgsmål....
Alle der har budt ind her har nok til dels ret baseret ud fra dels egne personlige erfaringer, samt baseret på videns udvekslinger sket gennem mange år med andre samlere + gennem trawl af fora'er...
De mest anerkendte og mest gængse Omega kasser er som TDN beskriver her med angivelse af lødighed, kasse nummer og ref. nummer på indersiden af bagkassen...
MEN der eksisterer også en del Omega guld kasser fra et utal af eksterne leverandører med X antal cifre på ydersiden af bagkassen, der hverken refererer til værkets serie nummer eller urets reference nummer - muligvis et internt kasse nummer eller en kode der er sammensat af flere angivelser...
Specielt til det syd amerikanske markede er det en jungle, hvor en kasse også sagtens kan være Omega bestilt, selvom det eneste der tyder på lødighed er hallmarks/guld markeringer på yder eller indersiden af bagkassen....
Og husk på at som med alt andet - det er det sjældne(helst kun 1 eksemplar) kombineret med efterspørgslen der udgør markeds prisen....
Det svære med de sjældne varianter er så at bevise prominensen...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 7
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Så fik jeg fingrene i et ur! I går hentede jeg dette manuelle 2505-21 med cal. 265 og en diameter på 38 mm fra 1951.
Tak til TDN for at vise mig linket til sælgerens annonce!
https://www.dropbox.com/sh/ptdy3wkn4sm1n...aZSwa?dl=0
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
En meget smuk klassik Omega tillykke med den.
P.N.
•
Fedt du fik den, overvejede seriøst selv at købe den til den pris, men muldvarpen har set for meget dagslys på det sidste. Tillykke med den
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Lækkert - tillykke med det
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Flot
•