alternativ til Glidelock ?
Hejsa.

Jeg har kan godt lide den funktion der er på Rolex nye remme, vist nok kaldet glidelock, det er den del med at det kan udvides en lille smule ved f.eks. varme etc.

jeg skal erhverve et ur til daglig beating, derfor vil jeg vil høre om der nogle der kender fabrikater på ure i det lidt billigere segment der tilbyder samme funktion på deres lænker Icon_question ?

God dag derude.
Svar
Jeg har lige bestilt en org. lænke til mit Citizen JP2000 hos Krognos på Frederiksberg Alle. Denne lænke har jeg aldrig set andre steder (og har ikke kunnet finde den på nettet), men den har tilsyneladende den efterspurgte funktion.
Citizen JP2000 er en meget dejligt ur, som jeg kun kan anbefale! Uret udbydes til meget varierende priser.
Svar
Seiko har en ratchet diver extension funktion, hvor spændet kan udvides, imens uret sidder på armen. Lænken sidder på Marinemaster ure og på visse Velatura modeller. Også Orient 300m Sat Diver klokkerne har ratchet diver extension. Doxas SUB 5000T modeller har også en lignende funktion.
De venligste hilsner, John
Svar
UTS har også den funktion, faktisk den samme som Doxa.
Svar
khbk Skrev:Jeg har lige bestilt en org. lænke til mit Citizen JP2000 hos Krognos på Frederiksberg Alle. Denne lænke har jeg aldrig set andre steder (og har ikke kunnet finde den på nettet), men den har tilsyneladende den efterspurgte funktion.
Citizen JP2000 er en meget dejligt ur, som jeg kun kan anbefale! Uret udbydes til meget varierende priser.

Sådan en lænke har jeg ledt efter - hvad skal du betale for den ? Og har du evt. et billede af den ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg kunne altså godt gå hen og blive lidt lun på "Orient 300m Sat Diver"...
Svar
Jørgen Krognos havde ikke den nøjagtige pris, men jeg mener, at han sagde 6-700 kr.
Jeg var hos Krognos for første gang i sidste uge for at få løst et problem med mit Bulova Accuqurtz. Det var naturligvis ingen sag for ham at ordne det.
Mere overraskende var det at han havde et JP2000 på!
Og at det var med den lænke, som jeg havde håbet på fandtes, men som jeg ikke har kunnet finde nogen steder!
Det nærmeste er et billede på nettet af en "guld"/stål-udgave, men ingen forhandlere!
Se tråden "Any Old Citizen Aqualand ownes" på watchuseek
Så jeg bestilte en, som jeg håber snart kommer!
Nærmere når jeg har fået lænken!
Jørgen Krognos har arbejdet hos Bulova og hos Citizen!
Altid godt at tale med én, som ved hvad han taler om!
Svar
khbk Skrev:Jørgen Krognos havde ikke den nøjagtige pris, men jeg mener, at han sagde 6-700 kr.

Nærmere når jeg har fået lænken!

Cool !! Icon_e_biggrin

Prisen er der bestemt ikke noget at sige til - ville være fedt også at have den mulighed til uret !

Glæder mig til at høre mere, når du modtager lænken - og gerne et par fotos ! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Ja Jørgen Krognos er bestemt manden til Bulova stemmegafler og Accuquarts. Jeg har aldrig set et accuquarts. Det er noget med at det stadigt har stemmegaffel, men at det ikke er den der regulerer tiden, men at den blot er ansvarlig for at drive viserne. Ikke at jeg forstår meget af hvad jeg har læst. Er det ikke et ret usædvanligt ur faktisk?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mit Bulova Accuquartz er produceret i 1974 og købt af min far som nyt i 1976.
Jeg har nu arvet det.
Det er et ur, som det kun er lykkedes mig at finde ét andet billede af på nettet.
Det er et Cal. 2242. Det går utroligt præcist.
Jeg havde et problem med at skaffe en bagkassepakning, da den både er pakning og holder værket fast i kassen.
Jørgen Krognos vidste at man kan sætte en lille fjeder mellem bagkasse og værk. Det løste problemet.
Værkets virkemåde er beskrevet på nettet - ikke at jeg derved forstår det.
Men det er en mellemstation mellem stemmegaffelur og quartz.
Sekundviseren glider rundt og værket har en fin summende lyd.
Andre mærker har anvendt værket fx Omega.
Jeg har nu en anden og mere enkel rem på uret.

İmage

Dette er jo off topic, men jeg vender tilbage til topic, når jeg har nyt om min lænke!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)