Svar: 94
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes, det er aldeles mislykket. Hvis man ser designmæssigt på remmen, så skal der rettes et' af to punkter. Enten skal remmen være "født" til foldespænde dvs. uden huller, eller også skal "låsepinden/spændet" være påmonteret. Jeg synes det ser ud som spændet er istykker/mangler.
•
Svar: 357
Tråde: 39
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
lavall Skrev:Jeg synes, det er aldeles mislykket. Hvis man ser designmæssigt på remmen, så skal der rettes et' af to punkter. Enten skal remmen være "født" til foldespænde dvs. uden huller, eller også skal "låsepinden/spændet" være påmonteret. Jeg synes det ser ud som spændet er istykker/mangler.
Hej lavall
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår, hvad du mener med; et af de to punkter skal rettes.
Kan du måske via et billede illustrere hvordan "låsepinden/spændet" er påmonteret?
For min rem med huller, kommer den fra fabrikken med det viste foldespænde med "låsepinden/spændet".
Er det denne del af spænde, som ser ud til at være i stykker/mangler?
Under den del af spædet hvor der står JL, er "låsepinden" til at justere remmens længde.
De bedste hilsner
BobT
•
Hej BobT
Jeg mener, den lille metalstift der normalt går igennem hullet for at "låse" remmen i spændet. Det er jo derfor der er huller

Gav det mening.
Derudover synes jeg ellers, det ser super cool ud med med den rem.
Lavall
•
Hej lavall
Ja så er selv jeg også med
Når der er huller i remmen burde der selvfølgelig være en synlig metalstift gennem hullet.
Jeg har aldrig set foldespænder til remme uden huller, men i så fald måtte den da lave mærker i remmen, der hvor spændet pressen sammen for at holde remmen fast.
Er denne løsning, hvor spændet ikke liger et traditionelt spænde så mere din stil:
Billedet er sakset fra nettet
De bedste hilsner
BobT
•
smukt
•
Svar: 124
Tråde: 7
•
Svar: 537
Tråde: 34
hannover_dk Skrev:Det er praktisk og nemt og forlænger levetiden for remmen som nævnt, men jeg synes heller ikke det passer på et vintage ur (før 1970 ca). Hvornår kom foldespænder egentlig frem?
Jeg har det faktisk på en Eterna mariage sag med strudserem
vh
Cartier fik patent på et foldespænde i 1909. Og stod egentlig fint til deres Santos og Tonneau-modeller, fra 1912 ligeledes Tortue og Baignore-modeller og fra 1917 ikke mindst deres Tankmodeller. Foldespænde og samtlige ovenstående modeller naturligvis fremdeles i produktion, se det er ikoniskt design der vil noget.
•
Isbjørn Skrev:Tag Heuer har lavet nogle stykker uden huller i remmen! låsen "napper" bare remmen og holder faktisk temmelig godt fast. Men den ender næsten altid med, at nappe remmen over, så den kun hænger i syningerne 
Ja så vil jeg da bestemt foretrække et foldespænde med skjult metalstift til hullerne.
•
Svar: 5
Tråde: 0
som dette?
det ligner da ihvertfald ikke et almindeligt spænde, der har tabt dornen.
•